IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Оценката на Stripe вече достигна 20 млрд. долара

Това е най-високо оцененият стартъп в областта на финансовите услуги в света

09:15 | 27.09.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: компанията</p>

Снимка: компанията

Stripe, американската онлайн платежната компания, която има клиенти като Target, Lyft и Amazon, обяви, че е привлякла нови 245 млн. долара финансиране, което я е оценило на 20 млрд. долара.

Това означава, че Stripe е удвоила стойността си за последните две години - в края на 2016 г. Stripe набра 150 млн. долара при оценка от 9,2 милиарда щатски долара. Този нов кръг бе ръководен от Tiger Global Management, Sequoia и DST Global. Общо досега Stripe е набрала  финансиране за 685 млн. долара от инвеститори, включително CapitalG (преди това Google Capital) и Visa. Компанията беше и все още е най-високо оцененият стартъп в областта на финансовите услуги в света.

В интервю за Business Insider президентът на компанията Джон Колисън заяви, че голяма част от растежа на компанията се генерира от постепенното разширяване на интернет компаниите към физическите продажби - например Warby Parker, онлайн търговецът на очила, който използва Stripe за осъществяване на плащания с кредитни карти както от своя уебсайта, така и от неговите физически магазини за търговия на дребно.

„Редица технологични компании с висок растеж се разширяват в реалния свят", казва Колисън, който съоснова компанията с брат си Патрик, заемащ длъжността на главен изпълнителен директор. „Те искат да правят това със Stripe”.

Тези нови средства ще се насочат към изграждането на международна платежна мрежа, по-нататъшното развитие на платежната технология с цел обслужване на по-големи бизнеси и разширяване на дейността в нови страни.

Stripe също така обяви и откриването на първия си "инженерингов център" в Сингапур, за да допълни съществуващите си офиси в Сан Франциско, Сиатъл и Дъблин – в родината на Колисън Ирландия.

Колисън казва, че международната експанзия е естествена следваща стъпка пред компанията. Фирми като Google и Uber са се оглеждали в чужбина за таланти и възможности за растеж, същото сега трябвало да направи и Stripe.

Stripe наскоро заля феновете си с нови продукти. Само през последните няколко месеца представи Stripe Issuing, решение, което позволява на клиентите да издават свои собствени дебитни карти, както и Stripe Terminal, програма за системи за продажби в дадена точка и касови апарати, които са интегрирани с плащанията на Stripe.

„Голямата картина е да се улесни всяка една от тези „компании с висок растеж в интернет" да получава плащания и на свой ред тези пари да се „върнат в реалния свят", казва Колисън.

Той признава, че Stripe си е спечелила известна репутация за работа предимно със стартиращи компании - но сега всеки търговец на дребно може да има високоразвиващ се интернет бизнес, който да се възползва от услугите на Stripe.

Всъщност, казва той, Stripe изгражда новите продукти със специално внимание към улесняването на интернет компаниите да приемат нови технологии и да останат от правилната страна на продължаващата еволюция на онлайн търговията. 

Тъй като услугата действа на заден план при трансакциите, тя не е особено позната в САЩ. Но онлайн купувачите използват услугата - макар и несъзнателно, при това много често. Около 84% от американските възрастни, които пазаруват онлайн, са си купили нещо чрез Stripe през последната година. Тази цифра ще се увеличи благодарение на сделките с Google и Uber, както и с редица други нови клиенти, включително Spotify Technology SA.

На 30 и 28-годишна възраст Патрик и Джон Колисън са сред най-младите милиардери в света. Някои специалисти от платежната индустрия гледат на успеха им като на прекомерно надценен и непроверен. Най-сериозните укори по Stripe са, че компанията отказва да разкрие обема на трансакциите си, което затруднява преценката на общия размер на бизнеса ѝ и че тя пропусна вълна от супер успешни интернет компании, които се обърнаха към конкуренти като Adyen BV и Braintree, която сега е част от PayPal Inc. През последната година Stripe обаче притъпи тези критики, като подписа договори с клиенти като Amazon.com Inc. и отмъкна част от най-големите клиенти на Adyen, включително Uber.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още