Шест големи интернет компании, сред които AT&T, Twitter и Google, ще говорят за своите практики за опазване на потребителските данни на 26 септември пред Сената на САЩ, сочи изявление на Конгреса, цитирано от Ройтерс.
Изслушването ще даде на шест, свързани с технологиите компании, към които влизат Amazon.com. Apple и Charter Communications, “възможността да обяснят техните подходи към опазването на личните данни”, обясни председателят на Търговската комисия към Сената Джон Тюн.
Освен това фирмите ще трябва да обяснят “как планират да адресират новите изисквания на Европейския съюз и Калифорния, както и какво би могъл да направи Конгресът”, така че да действа в същата посока, но без да засяга иновациите, посочва Тюн.
Сигурността на данните се превърна в особено важен въпрос, подхранен от огромните пробиви в сигурността, които компрометираха личната информация на милиони американски потребители на интернет и социални мрежи, както и на пробивите в системите на големи търговци на дребно, както и на агенция Equifax.
Във вторник Internet Association, която представлява над 40 на сто от голмите интернет и технологични компании, заяви, че е подкрепила модернизирането на законите за защите на данните в САЩ, но иска национален подход, който да замести новите регулации в Калифорния, които влизат в сила от 2020 г.
Сред присъстващите на изслушването на 26 септември са главният директор по сигурността на данните на Google, глобалният директор за защита на данните на Twitter, както и вицепрезидентът на Apple за софтуерните технологии.
.
През юли Белият дом заяви, че работи по създаването на нови закони за опазване на потребителската информация и властите се срещат с големи компании по този повод.