IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

TouchMenu – приложението, което вкарва всички менюта в смартфона

Автоматизираната система може да улесни дейността на персонала с между 25 и 50%, твърдят създателите му

13:21 | 30.07.18 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg TV Bulgaria</em></p>

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Случвало ли ви се е да седите на маса в заведение и да чакате дълго време, преди някой сервитьор да ви обърне внимание. А за да е още по-лошо всичко, може да се случи така, че сервитьорът да обърка поръчката. Или пък още по-зле – да сбърка при сметката, която носи.

Е, на всички тези неприятности може би идва краят, защото ръководеният от Тодор Бобев технологичен стартъп „Вокснет“ е разработил TouchMenu, приложение за Android и iOS, което обещава да реши точно тези проблеми, като вкара всички менюта в дигиталната среда на смартфона.

„Идеята за TouchMenu се роди преди години. Първоначално идеята бе обаче друга – да показваме реклами на мултимедийни екрани, които да са позиционирани на масите на заведенията. Впоследствие ни хрумна, че можем да дадем възможност на клиентите да поръчват директно от тези екрани. За съжаление преди десетина година това беше технологично много сложно, тъй като нямаше толкова много смартфони и таблети, хардуерът като цяло беше лимитиран. Въпреки това започнахме разработката на по-обикновени дисплеи. Бяхме създали система за клик върху дисплеите. Впоследствие, с масовото разпространение на смартфоните и таблетите това ни разкри много нови хоризонти, улесни разработката и на няколко пъти се наложи да преправим разработката, за да утилизираме новите технологии“, разказва Тодор Бобев, създателят на TouchMenu, в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria с водещи Елена Кирилова и Бойчо Попов. 

Според предприемача приложението има предимства както за корпоративните клиенти – собствениците на ресторанти, клубове, въобще всякакъв вид заведения и дори хотели, както и за посетителите им.

Целта, по думите на Бобев, е да се подобри обслужването на клиентите, но не само връзката между сервитьор и клиент, а цялото изживяване – от влизането му в обекта, до напускането – скорост на обслужване, избягване на грешки, улесняване на работата на персонала – с между 25 и 50%.

Как обаче се използва самият софтуер? Накратко - изтегляте приложението и сканирате QR кода за вход в системата. Този код обикновено чака клиента на масата, на която е седнал. Той се използва с цел лимитиране на фалшиви поръчки (например от преминаващи хора), маркиране на масата, на която е клиентът, и, разбира се, за да се знае кое е заведението и кое меню да се зареди. Защото системата сама по себе си има възможност да обслужва неограничен брой обекти.  Кодовете съдържат криптирана информация, която включва конкретното заведениe, номер на маса и др. Специалното мобилно приложение (за Android и iOS) се използва за сканиране и декриптиране на QR кода, а няколко механизма са имплементирани, за да осигури правилна/желана употреба на системата. Приложението стартира браузъра на мобилното устройство и зарежда менюто според информацията, която е получило от сканирания QR код.

И въпреки че няма голям и чест досег с обслужващия персонал – в това е смисълът на приложението, в крайна сметка има възможност за персонализирана поръчка – например да заръча колко препечена да е пържолата и колко дълго или късо да е кафето.

Как функционира бизнес моделът, какво получава собственикът на заведението в замяна и какви са допълнителните опции – вижте във видео материала. 

Изминали издания на UpDate гледайте тук.

Следете UpDate и във Facebook.

Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:20 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 5 rate down comment 0
stone-bi
преди 6 години
И в кварталните кафенца вече ми взимат поръчката със смартфон..яката работа
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още