Американският онлайн търговец на дребно Amazon.com Inc. отчете по-добри от очакваното финансови резултати през второто си фискално тримесечие и прогнозира такива и за текущия период, предизвиквайки оптимизма на инвеститорите към бизнеса с изчислителни облаци, реклами и други бизнеси, които са по-печеливши от основните онлайн операции за търговия на дребно, предава Bloomberg.
Най-голямата компания за електронна търговия в света заяви, че оперативната ѝ печалба за третото тримесечие ще нарасне до 2,4 млрд. долара спрямо средната оценка на анализаторите за 1,28 млрд. долара, показват събраните от Bloomberg данни. Печалбата за второто тримесечие достигна рекордните 2,53 милиарда долара, или 5,07 долара на акция, повече от два пъти над прогнозите на анализаторите. Акциите поскъпнаха с 4,1% в разширената търговия.
Приходите между април и края на юни остават с ръста си от 39 на сто до 52,9 млрд. долара под очакванията на анализаторите. Но въпреки това печалбата показва, че Amazon успява да задържи разходите си под контрол, като същевременно инвестира сериозно в нови устройства и бизнеси, като продажбата на хранителни стоки и лекарства, отпускани с рецепта. Главният финансов директор Брайън Олсавски заяви, че инвестициите от 2017 г. в складови и информационни центрове ще повишават печалбата през тази година. Компанията също така забави наемането на хора и запълва позициите на разширяващите се екипи чрез вътрешни трансфери, поясни той. Amazon
Ар Джей Хотови, анализатор в Morningstar Inc., заяви, че печалбата на Amazon се е възползвала и от повечето продажби от независими търговци на сайта, от които компанията получава комисионни, без да прави разходи за закупуване на инвентар.
„Налице са много повече сделки на трети страни, поради което компанията не отговори на очакванията за приходите, но печалбата е наистина добра", каза той. „Голямото число е оперативната печалба през второто тримесечие".
Инвеститорите показват огромна вяра в способността на Amazon да намери нови клиенти и да генерира повече пари от съществуващите потребители, като им предложи нови продукти и услуги. Компанията придоби през миналия месец онлайн аптеката PillPack, а през миналата година купи и Whole Foods за 13,7 милиарда долара, за да насърчи своя слабо развиващ се бизнес с хранителни стоки. Олсавски заяви, че благодарение на маркетинга в Whole Foods към абонаментната програма на Amazon Prime се присъединяват нови членове. „Това е най-бързото темпо, което сме виждали", добави той.
Импулсът на Amazon е достатъчно силен, за да издържи на атаките в Twitter на американския президент Доналд Тръмп, който обвинява компанията в какво ли не - че се възползва и накърнява печалбата на американската пощенска служба и използва Washington Post като инструмент за лобиране срещу антитръстовата политика. Основателят на Amazon Джеф Безос е собственик на Washington Post, който често публикува критички материали за Тръмп и неговата администрация.