Базираната в Сан Франциско технологична компания Leanplum, в която има силно българско участие, придобива Connecto - българска компания, специализирана в маркетингови чат-ботове и диалогови системи с естествен език, генерирани от изкуствен интелект. С тази придобивка Leanplum прави следващата крачка в промяната на отношенията между брандовете и техните клиенти. Обединявайки автоматизацията, базирана на изкуствен интелект и разработвана от Connecto, с платформата за мобилна ангажираност на Leanplum, брандовете ще могат да се свързват с клиентите си в реално време чрез широк спектър от свързани преживявания.
Засега не е ясна сумата на придобиването. Ясно е обаче, че до този момент Connecto.ai е привлякла около 1 млн. долара. Българската компания получи наскоро инвестиция от 650 хил. евро от фонда LAUNCHub Ventures, а в началото на съществуването си стартъпът бе подкрепен от ангел инвеститорите Васил Терзиев (Телерик), Тенко Николов и Иво Ценов (Siteground). Общата сума на набраните средства е 850 000 евро. Пред Investor.bg Васил Поповски, изпълнителен директор на Connecto, заяви, че компанията му е възнамерявала да осъществи набиране от типа Серия А.
Връзката между двете компании е станала чрез общите инвеститори в тях, а мениджърите са се запознали по време на събитие за тренинг, организирано от LAUNCHub. Преговорите не са продължили дълго, защото мениджърите и на двете компании са осъзнали бързо, че заедно могат да постигнат по-бързо целите, към които са се насочили. За Leanplum без съмнение ценни са били както ноу-хауто на Connecto.ai, така и опитният ѝ екип, който средно е с 15 години опит. С тяхна помощ американската компания ще успее да запази лидерската си позиция на пазара на автоматизацията на облачния маркетинг.
По данни на компанията за маркетингови изследвания Gartner системите за изкуствен интелект, насочен към емоционалното ни състояние, ще станат толкова развити, че до 2022 г. личните устройства ще знаят повече за емоциите ни, отколкото семейството ни. Чрез изкуствения интелект се създават много подривни технологии, които променят начина, по който взаимодействаме с технологиите.
Маркетингът, базиран на чат-ботове и диалогови системи, засича сигнали от клиента в реално време, анализира данните от тях и отговаря на потребителя като част от персонализирана контекстуална стратегия за ангажиране. Клиентите на Leanplum ще се възползват от нови възможности за диалог през всички канали, които мобилните устройства предоставят – push-нотификации, чат-платформи, гласови асистенти, директни медийни услуги и др.
„Набиращите популярност технологии за взаимодействие в реално време като гласовите асистенти и чат-ботовете оглавяват промяната на маркетинговата комуникация от еднопосочно предаване към двупосочен разговор", казва в официалното съобщение Момчил Кюркчиев, който e съосновател и изпълнителен директор на Leanplum.
"Съдържателните взаимоотношения между компаниите и техните клиенти изискват ангажираност в реално време през множество канали, в различни етапи на потребителския път – и всичко това по изцяло автоматизиран начин. С това придобиване засилваме лидерската позиция на Leanplum като платформата за ангажиране в реално време за компании, които гледат към бъдещето“, допълва той.
Connecto е основана от ветераните в индустрията Васил Поповски, който напуска VMWare (изпълнителен директор), Радослав Николов (технически директор) и Владимир Русев (директор продажби и бизнес развитие). Това придобиване ще стимулира иновациите в AI, машинното обучение, обработката на естествения език и усъвършенстваните алгоритми в платформата на Leanplum.
Тримата съоснователи, заедно с целия екип на Connecto, преминават към Leanplum, научи Investor.bg.
Васил Поповски ще поеме ръководството на българското подразделение, като целта е до края на годината той да надмине дейността на американското подразделение. Амбициите са до края на годината броят на екипа в София да бъде удвоен. Към момента броят на служителите в българския офис е около 40. Радослав Николов ще поеме технически функции, а Владимир Русев ще отговаря за продажбите и бизнес развитието в Източна Европа.
„Leanplum и Connecto споделят обща мисия да помагат на компаниите да създават трайни взаимоотношения с контекста, релевантността и влиянието, които клиентите изискват", казва Васил Поповски, изпълнителен директор на Connecto. "След като се превърнахме в основен играч в бот-екосистемата на Rakuten Viber и си партнираме с компании като Coca-Cola и Visa, сега сме развълнувани от интегрирането на нашите технологии за обработка на естествен език и анализ на настроения във водещата платформа за мобилно ангажиране на Leanplum“.
Leanplum изгражда маркетингов облак от следващо поколение, използвайки уникалната сила на мобилните устройства, за да помага на компаниите да създават дълбоки и значими взаимоотношения с клиентите си. Регистрирайки над 24 милиарда единици мобилна статистика дневно и доставяйки над 50 милиона съобщения на час,
платформата на Leanplum предоставя анализи и възможности в реално време, в помощ на маркетолозите при създаването на ангажираност тук и сега и изграждането на значими взаимоотношения с клиентите.
Oснованата през 2012 г. компания има над 40 служители в България, а глобално броят им е над 200. Тя има представителства в Сан Франциско, Ню Йорк, Лондон, Амстердам, Сингапур.
Повече за Connecto вижте от представянето на компанията в технологичното шоу UpDate по Bloomberg TV Bulgaria.
Сделката е поредно успешно излизане от инвестиция на LAUNCHub Ventures за последните месеци. Така например през февруари холандската Takeaway.com купи за 10 млн. евро "Хелоу хънгри", която държи българския лидер на пазара в доставка на храни BGMenu. Фондът държеше дял от около 24% в "Хелоу хънгри".
Компанията за мобилен маркетинг Leanpum, съоснована от българския предприемач Момчил Кюркчиев, досега e набрала чрез инвестиции над 98 млн. долара. Сред клиентите ѝ са NBC, Tinder, Grab, Tesco и Zynga.
*Актуализирана в 12,06 часа