IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Обемът на b2b продажбите в света ще е близо 7 трлн. долара до 2020 г.

Дигиталните места за пазаруване стават все по-важни както за бизнеса, така и за потребителите

14:26 | 24.04.18 г.
<p>
	<em>Снимка: gettyimages.com</em></p>

Снимка: gettyimages.com

Обемът на продажбите в b2b (от компания на компания) пазарите в света ще достигне 6,7 трлн. долара до 2020 г. Това заяви на конференцията SAP Ariba Live главният изпълнителен директор на ProBrand Питър Робинс.

По думите му дигиталните места за пазаруване стават все по-важни както за бизнеса, така и за потребителите, а това личи в начина, по който се развиват тези пазари. Според Робинс трансформацията от агората в Древна Гърция до днес е огромна, защото вече говорим за пазари катo eBay, Amazon, дори за подобни платформи като Airbnb.

А мащабите са огромни. 30 млн. британци са ползвали подобни онлайн платформи за пазаруване през 2016 г., коментира Робинс, а b2b услугите все повече излизат на преден план.

Робинс твърди, че днес се наблюдава процес, при който при доставките на IT продукти и услуги b2b купувачите се държат все повече като потребители и пазаруват според своите условия.

И все пак 56% от купувачите твърдят, че биха платили с 30% повече за по-добро онлайн обслужване, защото то им носи редица позитиви. 

"B2b купувачите и търговците искат едно и също. За тях са важни комуникацията, ефективността, конкуренцията, опростяването на процесите, интеграцията, самообслужването, персонализираното потребителско преживяване, изборът, прозрачността и достъпността", обобщи Робинс.

По думите му цели 94% от купувачите на IT услуги търсят онлайн доказателства, че взимат добро решение за покупка. По-интересното е обаче, че 60 на сто от тези решения се взимат още преди купувачът да говори с доставчика на услугата.

"Ето защо бъдещето е в персонализирани пазари като Spot Buy на SAP Ariba. Той улеснява купуването на услуги от доверени доставчици и предлага вътрешен контрол", обясни Робинс.

Този контрол се изразява във възможността платформата да бъде персонализирана според политиките и процедурите на организацията. За доставчиците пък значи нов сигурен канал за продажба, а сред предимствата е и детайлната информация и данни за самите трансакции.

Според Робинс досегашните начини на работа и сложната верига на доставките на информационни технологии са причината купувачите да губят време и да извличат по-малко стойност от покупките си, ето защо важността на подобни интелигентни платформи нараства непрестанно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:07 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още