Amazon стартира международна функция за пазаруване на американския си сайт, която ще позволи на потребителите по цял свят да купуват повече от 45 милиона артикула и те да бъдат изпратени до тяхната страна от САЩ, съобщи Ройтерс.
Международната функция за пазаруване, която се предлага за мобилните браузъри и на мобилното приложение както за iOS, така и за устройства с Android, позволява на потребителите да купуват продукти извън своя вътрешен пазар.
Услугата се предлага на пет езика, включително испански, английски, китайски, бразилско португалски и немски, съобщи Amazon.
Това ще позволи на клиентите да пазаруват в 25 валути, като до края на 2018 г. ще бъдат добавени повече езици и валути.
Клиентите могат да избират от различни опции за доставка и скорост на услугата.
Международната функция за пазаруване ще показва данни за цената, разходите за доставка и вносните мита, като Amazon ще управлява куриерската услуга в случай на потенциални изненади по време на покупката или доставката.
Досега услугите на Amazon бяха ограничени до няколко държави - предимно в САЩ, Западна Европа, Близкия изток, Австралия и Сингапур. Но новата функция прави поне мобилните приложения полезни за тези, които живеят в други страни и искат да купуват артикули през онлайн търговеца.
Така този нов международен режим на доставка дава достъп до клиенти на пазари, където Amazon няма локално присъствие.
Това е важна стъпка за компанията, въпреки че продуктовата гама е ограничена и цените са предмет на допълнителни разходи. За потребители в Тайланд например таксите прибавят около 75% към цената на някои продукти, което заедно с чакането за доставка прави Amazon по-малко привлекателен за покупки. Но това се компенсира от безплатната доставка на големи поръчки.
Този нов международен продукт следва и други глобални усилия на Amazon, като следващата стъпка е да се увеличи обемът на продуктите, които се превозват в чужбина и да се намалят международните разходи за клиентите.