Този текст е част от проекта "Интелигентна компания в 21 век" на Sirma Group и Investor.bg. В 21 век технологичните компании са тези, които променят всички сектори и са идентични с компаниите, които движеха индистриалната революция в миналия век. Редакторите от Investor.bg и експертите от Sirma Group обединиха усилията си да разкажат какво се случва във водещите сектори в България и страната и как технологиите могат да бъдат в помощ на бизнеса.
Ние, хората от 21 век, сме в окото на торнадото, наречено „Четвърта технологична революция“. Дигитализацията променя света по-бързо и по-устойчиво от всякога. Технологии и продукти, използващи интелигентни алгоритми и изкуствен интелект, стават част от ежедневието ни. Сравнете само периода между изобретяването на автомобила и неговата масова експлоатация с този между представянето на iPhone от Стив Джобс и вездесъщността на смартфона днес.
Хората и организациите обаче не могат да се адаптират към тези промени плавно, процесите отнемат значително повече време. Как да синхронизираме промените около нас с промяната на бизнес моделите, взаимодействията и процесите в една корпорация?
Именно тези предизвикателства са залегнали в актуализираната стратегия за развитие на „Сирма Груп Холдинг“ и са представени чрез средносрочни прогнози до 2022 г.
Какви са стратегическите цели на на българската технологична компания до 2022 г.?
„Осъзнаваме предизвикателствата от публикуването ѝ и очакваните резултати. Същевременно вярваме в нашия ангажимент за прозрачност и чувстваме своето задължение да споделяме с нашите акционери нашето знание, намерения и съображения“, заяви при представянето ѝ Цветан Алексиев, изпълнителен директор на компанията.
„Сирма“ дефинира доста точно основните елементи на своята стратегия и целите, които си е поставила, както и показателите (KPI), чрез които ще се измерва постигането им. Определени са и стратегическите технологии, които ще залегнат в основата на бъдещото развитие на групата.
Целта като цяло е концентрация на когнитивните технологии и развойна дейност в Sirma ENterprise Platform with AI (накратко SENPAI), което ще позволи силно развитие на конкурентоспособни приложения в избраните вертикали на специализация. Освен това се цели и увеличаване на комерсиализацията на технологиите, както и разширяване и технологичен скок на продуктовото портфолио на Сирма чрез: базиране в облака, разработване на нови продукти с когнитивен елемент, интеграция на съществуващото портфолио с когнитивната платформа SENPAI и допълване на модела на продажби – от преимуществено от on-premise към SaaS продажби.
Компанията ще се стреми и към значително разширяване на дистрибуторската мрежа и партньорската екосистема с цел подобряване модела на продажби – освен директни продажби и продажби чрез голяма партньорска дистрибуторска мрежа, включително увеличаване на ОЕМ партньорства.
Не на последно място е предвидено и организационно преструктуриране за реализация на стратегията. Преминаването на модела на продажби към SaaS и увеличаването на реализацията на когнитивни елементи се очаква да осигурят плавен и стабилен растеж на Сирма на глобално ниво и гарантират увеличаването на стойността на групата. Сирма
Стратегическите цели предвиждат до края на 2022 г. приходите от продажби да нараснат до 100 млн. евро, което съответства на над 30% CAGR на приходите за периода. Компанията отправя поглед и към сегмента на световните финансови борси, амбицирана през 2022 г. да осъществи листване на някоя от тях.
Според заложената стратегия към 2022 г. 70% от приходите от продажби следва да са генерирани в Северна Америка и Европа при преобладаващ дял (отново 70%), постигнати чрез използване на XaaS модел на продажби. Концернът ще се стреми към запазване на оперативната ефективност от 29% EBITDA марж.
Свързани компании: