Онлайн гигантът Amazon.com може да отправи конкурентна оферта за закупуване на индийската компания за електронна търговия Flipkart, която е в преговори за продажбата си с Walmart Inc., съобщи Ройтерс, позовавайки се на местни медии. В момента двата американски гиганта се опитват да доминират в процъфтяващата онлайн индустрия в Индия.
Amazon е провела ранни проучвателни разговори, за да купи контролен пакет в индийския конкурент Flipkart, но сделката с Walmart е по-вероятна, съобщи в сряда ежедневникът Mint, цитирайки запознати източници.
Друг източник заяви пред Ройтерс, че вероятността за сключване на сделка с Amazon е малка, както и че всяка такава сделка може да предизвика монополни проблеми, тъй като Flipkart и Amazon доминират на пазара на електронна търговия в Индия.
Amazon отказа да коментира пред Ройтерс. Flipkart и Walmart също не са отговорили на исканията за коментар.
Walmart води разговори да купи над 40% от Flipkart в една от потенциално най-големите си сделки в чужбина, съобщи Ройтерс през февруари. Сделката ще даде на най-големия търговец на дребно достъп до пазар за електронна търговия, който Morgan Stanley оценява на 200 млрд. долара.
Сделката също така ще представлява пряко предизвикателство пред Amazon в третата по големина икономика в Азия. Компанията се ангажира да инвестира 5 млрд. долара в Индия, разширявайки доставките на хранителни стоки.
Walmart ще купи мажоритарен дял от Flipkart с първични и вторични покупки на акции в сделка, която би могла да оцени индийската фирма на 21 млрд. долара, съобщи Mint.
Flipkart, основана от бившите служители на Amazon Сачин Бензал и Бинни Бензал през 2007 г., контролира близо 40% от онлайн пазара на дребно на Индия, показват оценки на изследователската компания Forrester.
Подобно на основателя на Amazon Джеф Безос, двойката започва да продава книги и диверсифицира бързо, включително чрез продажба на смартфони. Flipkart се конкурира с Amazon за почти всички категории продукти.