Американският интернет гигант Google разкри, че е получил 2,4 млн. запитвания за премахване на информация, след като Европа въведе „правото да бъдеш забравен“, а е предприела мерки в 43% от случаите, пише VentureBeat.
Новите данни са от отчета по прозрачност на компанията. Същевременно тя представи и проучване, наречено „Три години от Правото да бъдеш забравен“, което показва ефекта от регламента върху достъпа до информация.
“Правото да бъдеш забравен“ е резултат от решение на Съда на Европейския съюз (ЕС) и има за цел да помогне на хората и компаниите да скриват уебстраници, които съдържат нерелевантна, остаряла или потенциално „вредна“ информация. Така тези, които живеят в страна от ЕС, могат да помолят операторите на търсачката да деиндексират страниците от европейските ѝ версии, като Google.fr (Франция) и Google.co.uk (Великобритания).
Между май 2014 и февруари 2018 г. Google е получила над 654 хил. отделни запитвания, които са свързани с премахването на над 2,43 млн. страници. Но само 43% от тези страници са били премахнати - процент, който остава сравнително константен спрямо предишните отчети по прозрачността на компанията.
Сега Google дава малко повече подробности. По думите ѝ 89% от заявките са от частни лица, а 11% от категория „други“, което може да включва компании, политици и известни личности.
Свързаните с престъпления заявки са 8% от всичките.