YouTube Red ще започне да предлага абонаментната си услуга в още 100 държави, обяви главният изпълнителен директор на YouTube Сюзан Уоджиски, пише TechCrunch.
По думите ѝ YouTube планира експанзия на услугата Red “в още много страни“.
Абонаментната услуга беше стартирана през октомври 2015 г. на цена от 9,99 долара за безплатно гледане. Тя беше създадена като заместител на Google Music Key с идеята да даде на потребителите по-опростен начин за гледане и слушане на видеа от YouTube и Google Play Music – като продължение на съществуващите акаунти в Google и YouTube.
Компанията обяви, че ще раздели приходите от абонаменти с носителите на права върху съдържанието, което хората гледат или слушат в услугата. Компанията е сключила сделки и с независими творци, звукозаписни компании, телевизионни мрежи и филмови студиа във връзка с програмата.
Докато YouTube продължава да пуска премиум съдържание, остава въпросът дали ще продължи да разчита на YouTube звезди като PewDiePie, които могат да се превърнат в проблем за рекламодателите, или да се опита да прави повече съдържание от висок клас, както Hulu или Netflix.
Уоджиски коментира, че YouTube ще наеме 10 хил. души във връзка с работата по съдържанието. Компанията не разкрива кога точно ще се случи това.
В момента YouTube Red се предлага само в Австралия, Южна Корея, Мексико, САЩ и Нова Зеландия, сочи уебсайтът на услугата.