IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Най-важните събития в онлайн търговията през 2018 г.

Тази година е пълна с възможности за електронните магазини да се свържат с клиентите - от традиционни събития като Черен петък до специални международни събития

19:14 | 09.02.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Растежът на онлайн продажбите ще продължи да бъде една от преобладаващите маркетинг цели през 2018 г. Скорошно проучване на Фондацията за електронна търговия (Ecommerce Foundation) предвижда стойността на онлайн продажбите да се увеличи до 2,77 милиарда долара в световен мащаб.

Каталин Емилиан, регионален директор за България и Румъния на технологичната компания RTB House, прави няколко основни препоръки как да се възползвате от предстоящите специални събития, за да постигнете целите и да увеличите продажбите си лесно.

Спортни състезания: съгласувани кампании

През 2014 г. зимните олимпийски игри и световното първенство на ФИФА достигнаха зрителска аудитория от съответно 2,1 милиарда и 3,2 милиарда души. 2018 година се очаква да счупи рекордите в онлайн търговията. Зимните олимпийски игри през 2018 г. започнаха в Пьонгчанг, Южна Корея. През лятото Русия ще приеме световното първенство на ФИФА за 2018 г. А София е Европейска столица на спорта през 2018 г.

Спортните мероприятия пораждат голям обем от специализиран потребителски трафик в различни сектори от електронната търговия. Например, преди и след такива големи световни състезания растежът на електронните продажби (особено по телевизията) и на спортни стоки се повишава рязко. Модата (която ползва цветовете на отборите), спортната екипировка, козметиката (рекламирана от спортисти), напитките, доставките на храна и много други сектори могат да отбележат особен успех покрай тези събития.

Докато много онлайн магазини подготвят сложни, специални кампании и промоции за тези спортни състезания, маркетинг дейностите имат най-голям успех, ако предоставят всеобхватно потребителско преживяване по различни канали. Ретаргетинг кампаниите могат да отговорят на предпочитанията и поведенческия профил на даден потребител, като предоставят персонализиран слой начело на специалните кампании.

Например, промоциите за зимната олимпиада могат да подготвят специално подготвени ретаргетинг криейтиви, които използват визуалните елементи на състезанието, но показват продуктите и препоръките според профила на потребителя. Съобщенията по електронната поща и препоръките в социални мрежи могат да се настроят да съвпадат с тези кампании, което по този начин ще осигури широка видимост, свързаност и ефективност на кампанията.

Празнични събития: създаване на лоялност

Онлайн пазарът процъфтява преди празници. В България около почивните дни (Великден, Гергьовден, майските празници, Коледа) пазаруваме почивки, именните дни са традиционен повод за покупки онлайн, а най-големият трафик, разбира се, е около най-големия празник – Коледа.

Преди подобни поводи клиентите често разглеждат многобройни магазини в търсене на подаръци. Техният покупателен профил е уникално различен от този при нормалното пазаруване, най-вече защото те (а) търсят отзиви или вдъхновение, (б) не купуват за самите себе си и (в) посещават магазини, които никога не са посещавали преди.

По време на този период, магазините искат да достигнат до възможно най-много нови потенциални купувачи и да превърнат потребителите, които са в магазина за първи път, в редовни клиенти. С инструменти за ретаргетинг, търговците могат да планират извънредни кампании за дадена конкретна потребителска група.

Например, може да се прилагат специфични цели на кампанията и цели за възвръщаемост спрямо различните потребителски сегменти, като по този начин се увеличи ефективността и се оптимизира обхватът на аудиторията. Освен това, може да се приготвят специални серии от кампании с криейтиви, насочени към нови клиенти, които ще предоставят не само персонализиран подбор на продукти, но и ще подкрепят разпознаемостта на марката.

Лични събития: предвиждане на потребителското намерение

Специалните събития допринасят за голяма част от стойността на онлайн продажбите. Дали става дума за рождени дни, годишнини или по-малки празници, жестът на закупуване на подаръци за любимите хора винаги ще представлява възможност за марките.

Потребителите по света имат склонност да изразходват доста време и парични средства, за да намерят подаръци за Св. Валентин (14 февруари), Деня на жената (8 март) и Деня на детето (1 юни). И тенденциите в световен мащаб са за постоянно покачване на бюджетите за тези поводи.

Докато се опитваме да намерим специални подаръци с персонален нюанс за близките си, се влияем повече от уникални и персонализирани реклами. Поради тази причина и за да увеличат максимално резултата от ретаргетинг кампаниите, маркетинг специалистите използват напреднала технология на сегментация на потребителите, която се базира на клиентските търсения (например търсене в интернет на висок клас фото епилатори преди 8 март се приема търсене на подарък).

Силна кампания би показала персонализирани банери заедно с категорията на продуктите, от която потребителят се интересува. Същевременно, рекламите ще бъдат съгласувани с общите рекламни дейности за празника на жената. Специфично настроената за всеки потребител кампания е по-ефективна и позволява на маркетинг специалистите да подобрят резултатите си в рамките на бюджета, с който вече разполагат.

Сезонни промоции: привлечете потребителите отново

Специалните търговски и сезонни събития са също важни фактори за увеличаването на стойността на продажбите по време на годината. Дни като Черен петък (23 ноември) стават все по-разпространени по света. А България е лидер в покачването на продажбите и трафика на интернет магазините в този период.

Сезонните и специалните събития в онлайн търговията дават възможност на маркетинг специалистите да се свържат отново със стари клиенти, които са посетили магазините им преди доста време. Със специални случаи и промоции е възможно да бъдат привлечени отново и да се убедят да закупят нещо.

Важно е да отчетем, че потребителите, които пазаруват в тези моменти, не се интересуват само от нови оферти. Често те посещават уебсайт по-рано и се връщат само когато видят промоции. Затова рекламодателите трябва да им напомнят за продуктите, от които те са се интересували преди.

Чрез използването на ретаргетинг маркетинг специалистите могат също да увеличат ефективността на кампанията след събития като Черния петък.

2018 се очаква да бъде най-силната година за електронната търговия до момента

Тази година ще бъде пълна с възможности за електронните магазини да се свържат с клиентите, от традиционните, годишни събития като Черен петък, до специалните, международни мероприятия като Световното първенство на ФИФА, което се провежда на всеки 4 години.

Всяко едно събитие от тези е чудесен момент за качване на продажбите и приходите. Затова и внимателното планиране и персонализиране са ключови за оптималните резултати.

Когато създавате кампания, потърсете съвет от специализираните мениджъри по връзки с клиентите за всяко едно от събитията. Те могат да приспособят целите и параметрите на кампанията според спецификите на събитието, да изберат най-добрите решения за определена индустрия и да персонализират посланието спрямо целевите потребителски групи. Възползвайте се от възможностите през тази година, за да постигнете най-големия успех досега.

*Каталин Емилиан е регионален директор за България и Румъния на RTB House - технологична компания, която предлага модернистични ретаргетинг технологии за най-големите търговски марки в над 1000 кампании на 40 световни пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още