Началото на новата година традиционно е период за нови начинания, а това важи в пълна сила и за стартирането на онлайн бизнес, сочи проучване на водещата платформа за онлайн търговия eBay.
Впечатляващо е колко успешни са били миналогодишните български новорегистрирани търговци според данните от направените продажби. Най-успешните 10 дебютанти от България през 2017 г. са реализирали оборот от над 3 млн. лв. за миналата година, което прави средно 300 хил. лв. само за първите 12 месеца активност на онлайн платформата. Някои имат оборот от над 1 млн. лева, става ясно от данните на eBay за водещите 10 търговци, регистрирани от България през 2017 г. по обем на оборота.
Най-популярните категории новорегистриран бизнес от България са в областта на електрониката, стоките за дома и градината, авточастите и аксесоарите, модата и стоките с колекционерска стойност.
Тези нови търговци са добавили към вече наличното разнообразие от продукти в eBay над 92 хил. артикула.
Новодошлите на платформата веднага започват да продават на международните пазари, като повечето от тези успешни търговци реализират презокеански продажби. Сред най-успешните нови търговци на платформата има такива, осъществили продажби в 59 чужди държави.
Интересен факт е, че пиковият час за нови регистрации е между 15 и 20 часа местно време, но само 5% от новите регистрации са направени през мобилно устройство.
„eBay отваря неограничени възможности за растеж на малките и средни предприятия по целия свят, особено ориентирани към износа. Благодарение на нашата платформа всеки може да регистрира продукти, напълно безплатно само за няколко минути и да получи незабавен достъп до 168 милиона потребители по целия свят. Днес виждаме колко успешни са нашите търговци, чиито обороти растат десетократно в рамките на една година“, казва Иля Кретов, генерален директор на eBay, отговарящ за новите европейски пазари.
Сред добрите български примери е бизнесът на Лилия и Александър Колеви, собственици на фирмата „Crafts and Roses“, специализирана в експортна търговия с продукти от уникалната българска роза Дамасцена. Те започват своя бизнес, за да спечелят допълнителни доходи. Днес това е основната им дейност и те доставят своите продукти до клиенти от целия свят.
Онлайн търговията им позволява не само да определят работното си време в хармония с нуждите на децата им, но и да създадат трайни приятелства с хора по целия свят. Те са горди, че са сред най-успешните търговци на продукти от маслодайна роза.
„Ключът към успеха е да си в постоянна комуникация с клиентите и да им предлагаш уникални продукти“, казва Лилия Колева.
преди 6 години Залъгвате хората като и давате напразни надежди.Ebay не е OLX. Големия пазар означава и голяма конкуренция. В същото време има много рискове и големи отговорности. Поддържането на добър рейтинг е свързан с нуждата от постоянна комуникация и готовност да приемеш загуби за да го запазиш.Не трябва да се забравят и данъците, от които няма как да се избяга ако някой си мисли да го прави.Също данъчни регистрации в съответната държава при регистриране на определен оборот.Fulfillment by Amazon е добър вариант за търговците със стокови наличности.За останалите остава варианта дропшипинг.Шипинг от България е налудничава идея, избийте си го от главите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години тъз кампания е от години. Преди се плащаше при листване ама имапе и интерес. Сега на лот има 10 гледания на седмица. Да не говоря как се манипулира показването. Абе ебей не си е като преди 10 години, според мен затъва яко. Накрая ще си остане като сайтче за колекционери, за каквото и беше замислено. Много големи избягаха към амазон отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Точно сега има кампания в eBay плащаш само ако продадеш. Промоция с една дума. През останалото време ако сакаш да продаваш и да правиш оборот е чрез абонамент, освен таксите.Рекламно съобщение е статията в Investor. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Все едно чета Работническо дело отговор Сигнализирай за неуместен коментар