Най-големият индийски онлайн търговец BigBasket набра 300 млн. долара в кръг на финансиране, подкрепен от китайският гигант Alibaba, увеличавайки силите си за конкуренция с американския Amazon, съобщи Ройтерс.
BigBasket, която продава всичко от зеленчуци и замразени меса до сапуни и шампоани, не даде разбивка на средствата от финансирането, но заяви, че ще използва сумата за изграждане на фермерски мрежи и разширяване в индийските градове, където работи.
„За BigBasket е удоволствие да получи финансиране от Alibaba, което по същество ще бъде насочено към растеж и консолидация. Мултинационалният търговец в електронна търговия се вписва най-добре в това, в което вярваме“, заяви изпълнителният директор Хари Менон.
Базираната в Бенгалуру BigBasket, която според изследователската компания Forrester държи около 40% от онлайн пазара на хранителни стоки в Индия, се конкурира с Grofers на SoftBank и India на Amazon за по-голям дял от пазара.
Основана през 2011 г., BigBasket има повече от 6 милиона регистрирани клиенти и работи в 26 индийски града.
Alibaba, чрез своите дялове в редица компании, държи различни инвестиции в бързо развиващото се пространство за онлайн търговия в Индия, включително има дял в най-големия цифров портфейл Paytm.