Освен ако секторът не претърпи внезапен катаклизъм, едва ли ще станем свидетели на разместване на пазарните дялове по отношение на доставката на облачни услуги.
Очакванията за 2018 г. са тримата големи публични продавача – Amazon Web Services (AWS), Google и, разбира се, Microsoft, да продължат да държат около 76% пазарен дял.
Според Марк Бейкър, анализатор в Canonical, AWS ще излезе с едни гърди напред в облачните услуги, най-вече защото Amazon е иноватор и това дава нови възможности за потребителите. В същото време постоянното търсене на нови пазарни ниши и пазари като цяло могат да създадат сериозни рискове за компанията, коментират експерти от Софтуерния университет.
Така например банките прехвърлят все повече услуги към AWS платформата, но знаят, че в същото време от Amazon във всеки един момент могат да създадат своя потребителска банка или валута и да се превърнат в техен конкурент. Същото важи и за продажбите на дребно.
Wallmart, например, публично предупреди своите партньори да избягват AWS като платформа за своите приложения, ползващи облачни услуги, след като Amazon закупи за 13,7 млрд. долара луксозната верига за хранителни стоки Whole Foods Market.
„Този агресивен подход на придобиване на добре развити бизнес модели и цели бизнеси в крайна сметка може да доведе до загуба на пазарни дялове и загуба на налични в момента предимства“, допълва Бейкър.