IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Безкасовият магазин на бъдещето на Amazon отваря врати

Експериментът може драматично да промени търговията на дребно с хранителни стоки

11:04 | 22.01.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американският технологичен концерн Amazon.com Inc ще отвори магазина си за хранителни стоки за широката публика след повече от година тестване, напредвайки с експеримент, който може драматично да промени търговията на дребно с хранителни стоки. 

Магазинът в Сиатъл, известен като Amazon Go, разчита на камери и сензори за проследяване на онова, което купувачите изваждат от рафтовете или връщат там. Касовите апарати и опашките стават излишни - клиентите се таксуват, след като напуснат магазина, използвайки кредитни карти.

За търговците на хранителни стоки откриването на магазина предвещава друго потенциално оръжие в ръцете на най-големия онлайн търговец на дребно в света, който наскоро купи голямата верига супермаркети Whole Foods Market за 13,7 млрд. долара. Дългите опашки могат да възпират купувачите, така че компания, която разкрива как може да премахне времето за изчакване, ще има предимство в битката за клиенти, коментира Ройтерс.

Засега Amazon не разкрива дали или кога ще добави повече магазини от концепцията Go, но потвърди, че няма намерение да добавя технологията към по-големите и по-сложни магазини за хранителни стоки на Whole Foods.

Тестовият магазин бе открит за служителите на Amazon на 5 декември 2016 г. в тестова фаза. Тогава компанията каза, че очаква обществеността да започне да използва магазина в началото на 2017 година.

Според запознат източник обаче е имало редица предизвикателства. Те включват правилното идентифициране на приличащи си купувачи, разкрива източникът. Когато в обекта са влезли деца, те са причинили поражения, като са разместили предметите на неправилни места, добавя той.

Джиана Пурини, вицепрезидент на Amazon Go, пояснява в интервю за агенцията, че магазинът е работил много добре по време на тестовата фаза благодарение на предишните тестове в продължение на четири години. 

„Такава технология нямаше да съществува, ако го нямаше машинното обучение", казва Пурини, минавайки през магазина в Сиатъл.

„Ако погледнете тези продукти, може да видите, че те са много сходни", казва тя за две почти идентични напитки Starbucks една до друга на рафта. Единият е с лека сметана, а другият - без, а технологията на Amazon се е научила да ги разграничава.

Магазинът от 167 квадратни метра се намира в офис сграда на концерна. За да започнат пазаруването, клиентите трябва да сканират приложение за смартфони на Amazon Go и да преминат през турникети.

Приготвени за хапване ястия поздравяват купувачите, когато те влизат в обекта. По-навътре в магазина купувачите могат да намерят малка селекция от хранителни стоки, включително месо и други храни. Служител на Amazon проверява личните карти на посетителите в секцията за вино и бира на магазина.

Елегантните черни камери, наблюдаващи отгоре, и сензорите за тегло по рафтовете помагат на Amazon да определи точно това, което хората взимат.

Ако някой премине през вратата с дадена стока, свързаният с него профил е таксуван. Ако купувачът върне даден продукт обратно на рафта, Amazon го премахва от неговата виртуална количка.

Голяма част от магазина е позната за купувачите с изключение на процеса на плащане. Amazon, известен с динамичното ценообразуване онлайн, е отпечатал табелки с цени, както правят традиционните магазини за търговия на дребно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:20 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още