През миналата година стана пределно ясно, че YouTube има проблем със съдържанието. През пролетта компании като AT&T и Verizon изтеглиха рекламите си от платформата, защото те бяха показвани заедно с екстремистки видеа.
По-късно през 2017 г. имаше нова вълна от отказали се от рекламите си, когато се появи информация, че част от детското съдържание в уебсайта не е никак подходящо за деца.
А сега след скандала с Логън Пол, който засне и излъчи в платформата кадри със самоубил се човек, платформата може да започне да проверява видеата, публикувани в едни от най-популярните ѝ канали, пише Bloomberg.
Каналът на Пол беше един от препоръчаните акаунти от Google – група от канали с голяма гледаемост, в които технологичният гигант продава реклами на високи цени.
В четвъртък YouTube премахна статуса на препоръчан акаунт от профила на Пол, но се твърди, че тези, които имат такива акаунти вероятно ще бъдат гледани под лупа, за да може компанията да е сигурна, че съдържанието им е подходящо за марките, които купуват реклама.
Според източник на Bloomberg Google ще използва както хора за модератори, така и изкуствен интелект, за да засича видеа, които може да са неподходящи за реклама.
По думите на говорител на Google компанията е създала препоръчаните акаунти, така че потребителите лесно да достигат до най-харесваното съдържание.