Didi Chuxing, китайският гигант в сферата на споделените пътувания, планира да се разшири в Мексико през следващата година, засилвайки глобалната си конкуренция с Uber, предава Ройтерс, като се позовава на двама източници, запознати с плановете.
По-рано Didi говори за глобалните си амбиции, но не съобщи официално къде или кога ще разшири услугата си. Китайската компания е втората най-високо оценена частна компания в света след Uber Technologies Inc.
Didi няма автомобили извън Китай, което означава, че в Мексико може да бъде първата ѝ международна операция.
Компанията, чиято марка е широко разпространена в Китай, но малко известна на Запад, ще пусне приложение за смартфони в Мексико и ще привлече местни шофьори към платформата, твърдят източниците, които отказват да бъдат назовани.
Не е ясно към кои градове ще се насочи Didi, въпреки че един от източниците твърди, че компанията се стреми да започне дейност през първото тримесечие на следващата година. Компанията вече се опитва да привлече таланти от сектора, добавя източникът.
Говорител на китайската компания е отказал да коментира темата.
Преди около месец Didi се е срещнала с ProMexico, правителствена организация за насърчаване на търговията и инвестициите, за да обсъди възможностите в страната, твърди мексикански чиновник, който е отказал да предостави повече подробности за разговорите.
Компанията не крие желанието си да се разшири извън Китай, особено на фона на нарастващия брой китайски клиенти, които пътуват в чужбина. През април Didi набра 5,5 милиарда долара от инвеститори, отчасти за финансиране на глобалното си разширяване.
Но поне досега тези планове бяха ограничени до финансови ангажименти към компании в други страни и изследователска лаборатория в Силициевата долина, открита по-рано през тази година.
Didi инвестира в конкуренти на Uber по целия свят, включително в базираната в САЩ Lyft, базираната в Бразилия 99, Ola в Индия, Grab със седалище в Сингапур, естонската Taxify и Careem в Близкия изток.
Компанията придоби бизнеса на Uber в Китай през миналата година, след като Uber загуби около 2 милиарда долара, опитвайки се да се конкурира.
След като отстъпи китайския си бизнес, Uber засили усилията си в Латинска Америка, където Didi вече се прокрадва. Американската компания създаде истинска крепост в Мексико, със седем милиона потребители в 45 града. Мексико Сити е третият по големина пазар за Uber в света, след бразилските градове Сао Пауло и Рио де Жанейро.
Там Didi ще се конкурира и с испанската компания от сектора Cabify, която работи в седем мексикански града.
Но в Мексико се задават и сериозни битки с регулаторите. За туристическия регион на Куинтана Роу например Uber заяви, че предложеният регламент е толкова обременяващ, че ще изведе компанията от пазара, ако бъде приет в сегашния си вид. Регламентът би забранил кешови разплашания, които според Uber са от критична важност за достигането на пътуващи без кредитни карти.
Мексиканските власти се опасяват, че ако позволят на компаниите за споделени пътувания да приемат плащания в брой, биха ги подложили на пряка конкуренция с традиционните таксита, които са сериозни гласоподаватели в някои градове.
Въпреки присъствието на Uber в Мексико, конкурентите имат възможност да растат, особено ако могат да намерят начин да достигнат до "небанковите" потребители, докато се занимават с опасенията на регулаторите за приемането на пари в брой, казва Енрике Гарсия, докторант в университета CIDE в Мексико, който е публикувал изследване за присъствието на Uber в страната.
„Пазарът все още не е пренаситен“, смята той.