IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Киберпонеделникът в САЩ донесе рекордни продажби

27 ноември се превърна в най-големия ден за онлайн пазаруването в историята на страната

09:57 | 28.11.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Продажбите в рамките на т. нар. киберпонеделник (понеделник след Деня на благодарността в САЩ) са напът да генерират приходи за 6,59 млрд. долара, сочи проучване на Adobe Insights от понеделник вечерта, цитирано от CNBC.

Тази прогноза ще представлява увеличение от 16,8% в сравнение с миналата година, пояснява Adobe.

Фирмата измерва 80% от онлайн трансакциите на 100 големи американски компании за търговия на дребно.

Първоначално Adobe прогнозира общо онлайн разходите да минат сумата от 6,5 милиарда долара, което би било достатъчно, за да превърне киберпонеделника в най-големия ден за дигитално пазаруване в историята на САЩ.

Най-вероятно Amazon ще прибере най-голямата част от приходите, като се очаква компанията да има 42% дял от всички онлайн продажби, показват изчисления на Slice Intelligence. 

Рекордните 5,03 милиарда долара са били похарчени онлайн в САЩ по време на Черния петък, което е със 17% по-висока сума в сравнение с миналата година. Най-продаваните продукти в този ден включват Nintendo Switch, Hatchimals, L.O.L. Surprise и подвижни коли за деца.

В понеделник още играчки, ръчна електроника и облекло са намерили нови собственици при сериозни отстъпки.

Същевременно в събота и неделя дребният бизнес е реализирал онлайн продажби за общо 5,12 милиарда долара, което е с 10% повече от година по-рано, добавя Adobe.

Като цяло повечето сделки през този празничен сезон са генерирани чрез смартфони и други мобилни устройства, докато покупките, осъществени от настолни компютри, не са толкова силни.

„Хората наистина разбират как да използват мобилните си устройства", казва Мики Мерикъл, вицепрезидент на отдела за маркетинг на Adobe, по време на участието си в предаването Squawk Alley на CNBC.

„А търговците на дребно разбират как да оптимизират... за мобилни устройства", добавя тя. „Виждаме, че двете страни намират обща точка“.

Въпросът е докога Киберпонеделникът ще е толкова силен. И дългият уикенд, който започна в четвъртък с Деня на благодарността, донесе на онлайн търговците сериозен ръст. През изминалите четири дни приходите са минали сумата от 10 млрд. долара.

След като все повече търговци на дребно стартират своите празнични оферти все по-рано, а  потребителите започват също да следят изкъсо разходите си, има голяма вероятност уикендът на Деня на благодарността да продължи да дърпа продажбите далеч от киберпонеделника през следващите години. Това означава, че потребителите, надяващи се да успеят да получат най-добрите предложения за сезона, може да започнат пазаруването още преди да са сервирани пуйката и сосът от червени боровинки.

Разбира се, онлайн продавачи като Amazon имат голям интерес да съхранят духа на киберпонеделника силен, така че те са склонни да пазят оферти и инвентар специално за този ден. Но тъй като нарастващите тълпи влизат в онлайн магазините и по време на дългата почивка през уикенда, много от изложените за киберпонеделника стоки се изкупуват преди този ден, казва Тамара Гафни, анализатор в Adobe.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:20 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още