Lidl, Mars, HP, Deutsche Bank, Sky и BT спряха рекламите си в YouTube и в Google, която е неин собственик, след като техни кампании се появиха редом с видеа с деца, под които е имало сексуални коментари, пише Financial Times.
Германската верига супермаркети Lidl заяви, че е „шокирана и притеснена“ от разкритията, че проблемните коментари не са били премахнати от видеата с малки деца. Фирмата коментира, че това е „напълно неприемливо“ и показва, че „стриктните политики, за които Google ни увери, че действат в битката с проблемно съдържание, са неефективни“.
Mars премахна рекламите си и от YouTube, и от Google, преди един от най-натоварените дни за пазаруване през годината – Черния петък.
"Шокирани сме и ужасени да видим, че нашите реклами са се появили заедно с подобно неподходящо съдържание“, обявиха от Mars.
Телевизия Sky и услугата Now TV също изтеглиха рекламите си от YouTube.
Други рекламодатели отправиха критики към Google за провала в откриването на неподходящи видеа. HP премахна всичките си реклами в YouTube и каза, че Google класифицира грешно съдържанието.
„Ние сме силно притеснени да научим, че една от нашите реклами е била позиционирана в ужасен и неподходящ контекст“, посочва фирмата.
Deutsche Bank спря рекламната си кампания във видео платформата, докато BT и TalkTalk махнаха рекламите си от маркираните видеа. Клиповете и притеснителните коментари бяха разкрити след разследване на BBC и Times.
YouTube разчита на алгоритми, за да открива неподходящо съдържание в сайта. Освен това насърчава потребителите да сигнализират за видеа или поведение, което нарушава правилата.
Въпреки това най-големият сайт за видео споделяне в света продължава да е обект на неспирни критики за провала си в свалянето на опасно съдържание, включително и екстремистко.