Американските потребители са похарчили повече от 1,52 млрд. долара онлайн в Деня на благодарността в четвъртък и повече ловци на изгодни оферти са се появили в магазините тази седмица - добър сигнал след изминалите два слаби празнични сезона. Тази година обаче търговците започнаха с по-ниските ценови предложения по-рано, в навечерието на Черния петък, предава Ройтерс.
В началото на празничния сезон потребителските разходи в САЩ нараснаха с 16,8% на годишна база до 17 ч. местно време в четвъртък, твърди Adobe Analytics, която е проследила 80% от онлайн трансакциите в 100 американски компании за търговия на дребно.
През последните две години ръстът на онлайн продажбите и загърбването на традиционното пазаруване в магазините доведе до по-малко тълпи в търговските обекти във вечерта на Деня на благодарността и деня след него - Черния петък.
Но силният пазар на труда, нарастващите цени на имотите и рекордните върхове на фондовите пазари подобриха апетита за пазаруване тази година.
Тълпите в магазините на много места в страната са били огромни, твърдят анализатори и консултанти по търговия, които следят движението на пазаруващите в САЩ.
Анализаторът на Moody’s Чарли О’Ший, който е базиран в Бъкс Каунти, Пенсилвания, посочва добър трафик в местните магазини, включително във веригата за потребителска електроника Best Buy, магазинът за модни стоки Old Navy и търговецът на дребно Kohl’s.
"Времето също помага и тук хората са навън“, коментира той.
Националната федерация по търговия на дребно прогнозира, че продажбите за ноември и декември ще нараснат с 3,6-4% спрямо 4% миналата година. Продажбите извън магазините, които включват онлайн продажбите и тези от киоски, се очаква да се покачат с 11-15% до около 140 млрд. долара.
Празничният сезон през ноември и декември е ключов за търговците на дребно в САЩ, защото може да донесе около 40% от годишните продажби. Търговците се опитват да привлекат купувачи с големите си намаления.
Средните отстъпки варират между 10 и 16%, като най-добрите сделки онлайн са във вечерта на Деня на благодарността.
Броят на потребителите, които пазаруват през смартфоните си, е скочил, като вече представлява 46% от трафика на сайтовете за търговия, докато трафикът от настолни компютри и лаптопи се е свил съответно с 11 и 6 на сто.