9-годишният уебсайт за краудфъндинг Indiegogo се променя. Стартъпите вече не просто ще могат да набират финансиране през платформата, но вече ще могат да продават и продуктите, които произвеждат, пише TechCrunch.
Базираната в Сан Франциско компания също така ще продава и други стоки, като ще отвори своята платформа за продукти, които успешно са набрали финансиране чрез краудфъндинг на други места. За целта фирмата отваря нова секция в уебсайта си, наречена Indiegogo Marketplace.
Indiegogo ще прибира между 10 и 15% от крайната цена при продажбата на продукта.
"Когато компанията стартира, първоначалната цел беше да улеснява основателите на фирми“, коментира главният изпълнителен директор на Indiegogo Дейв Манделброт. „Пускането на магазина е най-новата стъпка към осигуряването на това, че след като продуктът е готов, той е готов за покупки“.
В отделно изявление компанията обяви, че целта е „да ви помогнем да получите умните иновации, които не можете да откриете никъде другаде“.
Може би целта на Indiegogo е да включи продукти, които хората не могат да намерят в Amazon, която се превърна в огромен конкурент на всеки търговец на дребно. Американският онлайн гигант продава продукти, които не са негова собственост, а са дело на различни марки.
Интересното е, че ходът на Indiegogo следва решението на Amazon отпреди две години да създаде Amazon LaunchPad – магазин за нови продукти, който по онова време бяха подкрепени от над 25 фирми за рисков капитал, акселератори и платформи за краудфъндинг, включително Andreessen Horowitz, Y Combinator и Indiegogo.
До момента Indiegogo е набрала 56 млн. долара от инвеститори, сред които се нареждат Kleiner Perkins Caufield & Byers, Khosla Ventures и Insight Venture Partners.
Повече технологични новини може да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria: