IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Google разделя услугата си за пазаруване в опит да успокои Брюксел

Тя ще остане част от Google, но ще работи отделно и ще използва собствените си приходи, за да наддава за реклами

18:28 | 26.09.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американският технологичен концерн Google възнамерява да създаде самостоятелно поделение за пазаруване и да го накара да наддава срещу конкуренти, за да може рекламите му да се появяват в началото на страницата с резултатите от търсенето, предава Bloomberg, позовавайки се на свои източници.

Google е изправен пред краен срок в четвъртък, в който да се съобрази с решението на Европейската комисия във връзка с третирането на конкурентните сайтове за сравняване на цени, твърдят източниците, които са пожелали да не бъдат назовавани, тъй като преговорите са частни. Въпреки че услугата за пазаруване ще остане част от Google, тя ще работи отделно и ще използва собствените си приходи, за да наддава за реклами.

Компанията е под натиск да представи голяма инициатива за изравняване на условията при сравнение на онлайн пазарите, като срокът за представяне на мерките е 28 септември. Правоприлагащите органи в ЕС разглеждат антитръстовия случай като критерий за разследване в други области, доминирани от американския гигант, като пътуванията и онлайн картографирането.

Google вече бе глобена с рекордните 2,4 млрд. евро от Европейската комисия за благоприятстване на собствената си услуга и може да се сблъска с нови глоби за милиони евро, ако не успее да третира конкуренцията и собствената си услуга по еднакъв начин.

Ал Верни, говорител на Google в Брюксел, отказа да коментира темата. Предложението е част от усилията на базираната в Маунтин Вю, Калифорния, Google  за съобразяване с препоръките на ЕК, докато оспорва констатациите на комисията в съда. 

Alphabet Inc., компанията майка на Google, отчита приходи за Google и "Други залози", като автономни автомобили и продажбите на термостатите Nest. Новото поделение ще попадне под шапката на Google, която генерира най-много приходи от реклама. 

Компанията ще пуска рекламен панел в горната част на екрана за търсене, който ще показва няколко снимки на продукти с връзки към уеб сайтове на търговците на дребно, твърди един от източниците. Всеки от 10-те слотове ще бъде продаван на търг, за да даде на конкурентни сайтове, като Kelkoo.com или Shopzilla Inc., шанс да купят реклама, за да покажат връзки към търговците на дребно. Всички промени засягат само сайтовете на Google в Европа. 

Макар че Google Shopping може да предлага пари и да наддава за тези слотове, тя ще се оперира поотделно, за да гарантира, че нейните оферти отразяват собствените ѝ оперативни разходи и не се субсидират от Google. Всеки слот ще бъде означен с името на услугата, осигуряваща линка, като например "By Google", подобно на страници, които се появяват във френските и холандските версии на Google през миналата седмица.

Спорът за Google Shopping не е единственият конфликт между ЕК и интернет концерна. В момента текат допълнителни разследвания, които могат да доведат до нови глоби.

Така например Европейската комисия разследва пазарната мощ на Google по отношение на мобилната операционна система Android. Брюкселските власти критикуват факта, че производителите на интегрирани с Android устройства инсталират задължително предварително услуги на компанията като уеб браузъра Google Chrome и търсачката на Google.

От юли миналата година Комисията също така разследва дали Google нарушава европейското конкурентно право в основната си дейност - рекламния пазар. Подозрението: Google ограничава способността на компаниите да показват на нейните сайтове реклами на конкурентни търсачки. Американската интернет компания отрече всички обвинения от Брюксел.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:17 | 11.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 1
mrynmryn
преди 7 години
Гугъл от край време манипулират резултатите в търсенето в зависимост дали бизнесът ти ползва другите техни продукти и най-вече умрелият гугъл+.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още