Голяма част от рекламния бранш в САЩ и американският технологичен концерн Apple влязоха в битка заради начина на ползване на браузъра Safari.
Дигитални рекламни и маркетингови организации се обединиха, за да съдят компанията на Тим Кук заради "едностранен и непохватен подход" към личните данни на потребителите на Mac. Според групата Apple е започнал да прилага по-крайни мерки, за да се намали проследяването за реклами както от мобилни, така и от настолни версии на Safari. Това потенциално може да срине цял сегмент от рекламния бранш.
В отворено писмо, публикувано през уикенда от шест водещи търговски рекламни групи, се критикува новата MacOS функция на Apple, наречена Intelligent Tracking Prevention, или ITP. Тя използва алгоритми с машинно обучение, за да установи състоянието с проследяването на Safari браузъра, като наличието на постоянни бисквитки от рекламните мрежи от трети страни, както и налага 24-часов лимит за продължителността на живота на тези инструменти за проследяване.
Рекламните групи смятат, че решението ще унищожи бизнеса им в момент, в който Facebook и Google генерират повече от 90 на сто от всеки долар за нова реклама, похарчен в интернет.
Специалистите по реклама смятат, че събирането на данни (не на лични данни) помага за развитието на интернет рекламата, а благодарение на технологиите за проследяване сайтовете показват уникални и най-подходящи рекламни банери за всеки потребител.
Малко по-късно дойде и отговорът на Apple, с което компанията заяви, че безопасността и конфиденциалността на данните е на първо място за концерна.
„Таргетираната реклама днес е толкова разпространена, че рекламодателите без никакъв проблем проследяват и изцяло възстановяват историята на браузването за всеки потребител. Тази информация отива към рекламодателите без разрешението на потребителите и се използва за преадресиране на рекламните блокове. Именно това е причината хората да виждат един и същ банер в различните сайтове. Смарт защитата в Safari блокира преадресирането на рекламата и автоматично премахва информацията за потребителите, за да не попадне в трети ръце. Самата реклама никъде няма да изчезне и уеб сайтовете ще продължат да печелят от нея, както преди”, се казва в отговора на компанията.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул