Макар че WhatsApp е едно от най-използваните мобилни приложения в света, досега то почти не генерираше приходи и съответно – печалба.
Затова сега WhatsApp тества нова функция, която може да позволи на потребителите да комуникират с компании чрез сигурни съобщения, част от по-широка актуализация, която следва да направи услугата по-привлекателна за бизнеса.
Инструментът ще позволи на потребителите да видят дали даден бизнес профил е бил верифициран от WhatsApp, преди да стартират разговор. Понастоящем функцията, която е била изтеглена от репортери на CNBC през магазина Google Play, е в бета версия за Android и позволява на самата WhatsApp да комуникира с потребителите.
WhatsApp, която бе придобита от Facebook през 2014 г., заяви в блог постинг преди година, че „планира да тества начини, по които хората да комуникират с бизнеса през следващите месеци". Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг заяви през миналата седмица, че иска продуктите за съобщения на компанията - WhatsApp и Messenger - да ускорят усилията си за генериране на продажби.
Той се нуждае от диференциране на потока от приходи, тъй като ръстът в основния рекламен бизнес на Facebook започва да се забавя. Той заяви пред анализатори в конферентен разговор след представянето на резултатите от второто тримесечие, че компанията трябва да „се съсредоточи още по-бързо" върху своите продукти за съобщения.
Facebook купи WhatsApp за 19 млрд. долара, придобивайки услуга с вирусоподобен ръст на ползвателите, но без утвърден бизнес модел. Предлагането на потребителите и фирмите на сигурни и проверени комуникационни канали може да бъде ключът към реализирането на тази стойност.
В крайна сметка тази функция би могла да позволи на проверените компании да предоставят нов начин за клиентска поддръжка. И то не само чрез текстови съобщения.
Основателят на WhatsApp Ян Кум заяви през миналата седмица, че неговите 1,3 милиарда месечни потребители споделят 1 милиарда видео клипове на ден, заедно с 55 милиарда съобщения.