Почти половината от гражданите на Европейския съюз (ЕС) са резервирали онлайн лятната си ваканция през 2016 г., показват данни на европейската статистическа служба Евростат.
Най-висок е делът на онлайн резервациите в Люксембург – 73%, следван от Дания – 67%, и Финландия – 63%.
Най-често онлайн резервират ваканцията си по-възрастните граждани на ЕС – от 65 до 74 години (49% от възрастовата група), докато при по-младите – от 16 до 24 години, делът достига 40%.
Най-често европейците са използвали интернет през миналата година, за да получават и изпращат мейли – 86% от хората, да търсят информация – 80% от хората, да четат новини онлайн – 70% от хората, както и да са активни в социалните мрежи – 63% от хората.
През последните пет години делът на потребителите на интернет, които осъществяват телефонни и видео разговори в интернет, се увеличават с 10 процентни пункта от 29% през 2011 г. до 39% до 2016 г.
Телефонните и видео разговори онлайн са най-популярни сред потребителите в България (80%). Делът на населението във Финландия и Дания – съответно 92% и 91%, което ползва интернет банкиране, е най-висок в ЕС.
Същевременно делът на населението в Литва и Хърватия, което чете новини онлайн, достига 93% и 91%.
Българите са и сред най-активните потребители на социалните мрежи в ЕС – около 75% от населението има профили в социалните мрежи, което ни нарежда след Унгария, Малта, Белгия, Кипър и Дания. Средният за ЕС дял е малко над 60% от населението.
Почти 90% от по-младите потребители на интернет имат профил в социалните мрежи. Над 80% от тях гледат видеа в различни услуги, като YouTube и Netflix, или слушат музика, докато по-възрастните потребители на социалните мрежи обикновено търсят здравна информация.
През 2016 г. 8 от всеки 10 интернет потребители в ЕС са търсили информация за стоки или услуги онлайн. Българският бизнес обаче е сред слабо активните в ЕС при употребата на социалните мрежи – малко над 30% при около 45% средно за ЕС и над 70% в лидера по този показател – Малта.
Същевременно само една четвърт от фирмите в ЕС се възползват от възможностите, които предоставя онлайн рекламата, за да достигнат до аудиторията си, показват още данните.