С повече от 60 млн. плащащи абонати операторът на услугата за музикален стрийминг Spotify продължава да надгражда позицията си на пазарен лидер.
Във вторник базираната в Стокхолм компания актуализира данните си за своите абонати в сайта си. През март Spotify се похвали с 50 млн. плащащи клиенти – ръст от 25% за по-малко от шест месеца. Така се оказва, че от началото на март Spotify е успяла да привлече нови 10 млн. плащащи клиенти.
Броят на регистрираните потребители, които могат да ползват услугата и без да плащат, не е актуализиран и остава 140 млн.
Конкурентът Apple Music остава доста назад, като според последните данни услугата на производителя на iPhone има 27 млн. абонати.
Spotify, която наскоро назначи финансови консулнтанти за проучване на възможността за директно листване на Нюйоркската фондова борса, заяви през юни, че оперативната загуба се е увеличила през 2016 г., но приходите са скочили значително.
През миналата седмица Ройтерс съобщи, че Spotify е близо до сключването на нов лицензионен договор с Warner Music Inc - последната голяма сделка с музикално студио, от която се нуждае, преди да продължи с усилията си да се листне на американската борса.
Междувременно говорител на компанията отказа да коментира материал на Financial Times, според който шведският концерн обмисля листване през четвъртото тримесечие. Финансовата медия се позовава на свои източници, запознати със случващото се в компанията.
През последните години музикалната индустрия премина към платен абонаментен модел, тъй като повече хора са склонни да плащат около 10 евро месечно за достъп до 30 млн. песни чрез услуги като Spotify. Нарастващата популярност на музикалния стрийминг задвижва този обрат в музикалните приходи, като продажбите на музика в световен мащаб през миналата година нарастват с най-бързото темпо от 1997 г. насам.