Американският технологичен концерн Amazon изглежда обмисля разширяване на своята концепция за „магазин на бъдещето“ Amazon Go - обекти за хранителни стоки без каси, към Великобритания и Европа, или поне за това сочат регистрации на редица марки, предава The Verge.
Компанията наскоро e подала няколко заявки за търговска марка, свързани с магазините ѝ Go, в бюрото за интелектуална собственост на Обединеното кралство и в еквивалента му в Европейския съюз.
Компанията е подала заявления, за да запази четири слогана: "No Lines, No Checkout“ (Няма опашка, няма чекиране), „Every Queue is a Defect“ („Всяка опашка е дефект“) и др. подобни. Слоганите са подобни на тези, използвани от компанията, когато за пръв път представи магазините си Go през декември миналата година. По това време имаше съобщения, че компанията възнамерява да отвори около 2 хил. магазина, въпреки че Amazon отрече тези планове.
Amazon тестваше технологията на Amazon Go в обект с площ 1 800 кв. м в Сиатъл, достъп до който имат само служители на концерна. При пазаруването без каси Amazon залага на подобни технологии, които се ползват и при автономно движещите се автомобили. Технологията се крепи на машинно учене, съответни алгоритми и сензори. Тя трябва да разпознава какви стоки на какви цени взимат клиентите от рафтовете, като те се отчитат във виртуални колички. Когато клиентът е готов с пазаруването, той излиза директно от магазина, а сумата автоматично се регистрира чрез акаунта му в Amazon.
Идеята за отстраняване на касите и съответно опашките в магазините не е нова за бранша. Касите са скъпа инвестиция за собствениците на магазини и принуждават клиентите често да чакат дълго време. Досега обаче автоматизираните системи за изчисление на сметката не са напускали стадия на разработването. С новата технология Amazon ще има нужда от едва шест до десет служителя на локация.
Amazon все още има дълъг път, преди да навлезе с магазините си на чужди пазари. Първият магазин трябваше да бъде отворен през март, но технически проблеми очевидно забавиха старта: системите на магазините очевидно се сриват, ако в тях има повече от 20 души, а има и проблеми при проследяването на продукти, поставени на грешното място.
Според Bloomberg британските вериги за хранителни стоки Tesco и Sainsbury са загрижени за потенциалното навлизане на Amazon на местните пазари, особено когато те са изправени пред конкуренция от страна на нискобюджетните Aldi и Lidl. През миналата година Amazon стартира доставки на своята услуга Amazon Fresh в някои части на Лондон.
Великобритания, с добре развитата си електронна търговия, е редовна първа спирка извън САЩ за Amazon, когато тя въвежда нови услуги. Amazon тества три нови формата за търговия с хранителни и нехранителни стоки в Сиатъл - Amazon Go, магазин за хранителни стоки за шофьори и хибриден супермаркет, който смесва онлайн и офлайн пазаруване.


"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Warner Bros. призовава инвеститорите да отхвърлят офертата на Paramount
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Еднодневната винетка ще бъде въведена от 3 февруари 2026 г.
Хит: Маникюр пуловер на райета
Установиха наличие на неорганичен арсен в бебешка каша
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента