Американският интернет гигант Google променя начина, по който налага своите политики по рекламата. Сега компанията ще премахва реклами от индивидуални уебстраници в случаи на нарушаване на нейните рекламни стандарти. Това означава, че Google ефективно ще премахва по-малко уебстраници от своята рекламна мрежа, пише CNBC.
Цели сайтове все още могат да бъдат премахвани от платформата AdSense за нарушения, а на медиите може да им бъде забранено да ползват AdSense.
Промените се случват след бойкота, който наложиха част от рекламодателите в YouTube във връзка с опасенията, че техните реклами се появяват в клипове със смущаващо съдържание.
Новият подход, обявен в публикация в блога на Google, е по-снизходителен към медиите. Преди това политиката беше, че цели уебсайтове биваха премахвани от системата, ако само една страница нарушава правилата на Google.
Откакто Google и медиите в мрежата AdSense споделят приходите, този по-прецизен подход ще означава, че те ще губят по-малко пари. Примерите за това какво нарушава политиките на Google, включва обновяването на рекламите прекалено често или опитването за позициониране на AdSense реклами заедно със съдържание, стимулиращо продажбата на тютюневи изделия.
"Това означава две неща за медиите: Означава, че можем да бъдем по-прецизни за това къде действаме и означава, че можем да действаме по-бързо“, обясни Скот Спенсър, директор продуктов мениджмънт в сферата на рекламата в Google.
Спенсър отговаря за екипа, който работи именно по този тип политики, които имат за цел да пречат на появата на лоши реклами. Освен това той представлява Google пред групите, които разработват стандарти в индустрията.
"Това не е реакция спрямо случващото се в индустрията. Това е подобрение за медиите...“, допълва той.
Скорошното разширяване на правилата в случаите на реч на омразата за AdSesnse също важи на ниво страници.