В момента в интернет има над 1,1 млрд. сайта, но по-голямата част от общия трафик всъщност отива към много ограничен списък, коментира Visual Capitalist.
Google.com, например, има забележителните 28 млрд. посещения месечно. Сайтът, който се доближава най-много до това постижение, е също собственост на Google – YouTube.com, който има 20,5 млрд. посещения на месец.
Днешната графика показва 100-те най-посещавани сайта в САЩ от гледна точка на трафика, като данните са на компанията за анализ на сайтове Alexa.
Информацията е групирана по компании – от графиката, например, може да се види, че Google контролира четири сайта в Топ 100 (Google, Youtube, Blogger и Google User Content), а Verizon притежава Huffington Post и AOL.com (и ще контролира Yahoo и Tumblr, когато тази сделка приключи през второто тримесечие). Данните са сортирани и по индустрии, като сайтовете от една категория са групирани по цвят.
Разликата между посещенията на сайт номер 1 и номер 100 е значителна. Google.com има 28 млрд. посещения, но сайт като Citi.com (98-ма позиция) има само 53 млн. посещения на месец. А това е 500 пъти по-малко.
По-надолу в класацията, след топ 100, има милиони малки сайтове, които получават хиляди или само стотици посещения на месец, а и някои са тотално забравени. Разпределението е впечатляващо, но в същото време е ясно, че най-големите приходи се разпределят най-вече на върха на класацията. Това обаче означава, че има и един цял свят от милиони сайтове, които почти никой не е виждал.
(За по-голям вариант на графиката, кликнете върху нея)
Други графики можете да видите тук