Китайската компания за електронна търговия Alibaba отчете по-добър от очакванията ръст от 54% на приходите за третото тримесечие, подпомогната от по-високите продажби по време на Деня на самотните сърца, съобщава CNBC.
Приходите на Alibaba възлизат на 53,25 млрд. юана (7,67 млрд. долара) за трите месеца до 31 декември. Средната прогноза на анализаторите бе за приходи от 50,10 млрд. юана, сочи Thomson Reuters.
Приходите от основния бизнес на Alibaba - електронна търговияq са се увеличили с 45%, което е над ръста от 41% през предишното тримесечие.
Нетната печалба също е нараснала – с 43% до 2,57 млрд. долара, или 1 долар на акция.
Wall Street очакваше основният бизнес на Alibaba да отчете коригирана печалба за третото фискално тримесечие от 1,13 долара на акция, или 7,72 юана на акция, и приходи от 7,32 млрд. долара, сочи консенсусна оценка в анкетата на Thomson Reuters.
Към края на септември китайската платформа за онлайн търговия е имала над 450 млн. активни потребители през мобилни устройства месечно и то на всичките си собствености, включително Tmall – пазар за международни брандове, и Taobao – китайска платформа за електронна търговия подобна на eBay.
Технологичният гигант увеличава и усилията си за навлизане в нови сфери, например облачни технологии и забавления.
Изпълнителният директор Джак Ма бе в заглавията на редица медии след срещата си с американския президент Доналд Тръмп, с когото обсъди агресивния план за разширяване в САЩ, който ще подкрепи създаването на 1 милион работни места в страната.