По време на събитието Google обяви още два проекта. Ново приложение ще позволява на купувачите да тестват дрехи от марката Gap, използвайки Tango. А освен това Google добави нов хардуерен партньор към проекта: Zenphone от Asustek Computer Inc., сега съвместим с технологията на Tango.
Новият ZenFone 3 AR комбинира Google DayDream VR и Tango AR. Докато платформата за виртуална реалност е предназначена за игри, приложения и клипове, позволявайки на потребителите да се потопят в тях с шлема, в който е поставен телефона, добавената реалност възпроизвежда триизмерно пространството около потребителите. Апаратът има 5,7-инчов AMOLED дисплей с 1440р резолюция и процесор Snapdragon 821.
ZenFone 3 AR трябва да излезе на пазара през второто тримесечие на годината.
И двата анонса обаче разкриват ограничеността на усилията на Google в тази технология. От една страна, не са много потребителите, които могат да я изпробват. А Asus Zenfone е едва вторият модел, който има възможност да ползва Tango, след едно устройство от Lenovo Group Ltd.
Но и самата технология не е напълно узряла за добро потребителско преживяване. С мобилното приложение за Gap, например, купувачите могат да тестват тоалети с помощта на 3D дигитален аватар, а не да наслагват дрехите по телата си. В крайна сметка това може да се промени впоследствие, но необходимата за това технология е все още в зародиш.
„Да се произведе съдържание за тези среди е изключително трудно", казва Шана Телерман, основател на Modsy, стартъп, който използва триизмерна технология за електронна търговия. „То често изглежда нискокачествено".
Google е наясно с проблема. В допълнение към предизвикателства с реалистичното предаване на нещата, мобилното 3D картографиране среща трудности, наложени от осветлението и географското пространство, казва Джони Лий, директор по инженеринга за Tango. Различията между очакванията за технологията и реалността в момента може да донесат повече вреда, отколкото полза, смята той.
„Когато хората си представят и мислят за добавена реалност, те мислят за научно-фантастичните висококачествени ефекти", казва той.
Това е една възможна причина за предпазливото навлизане на Tango при устройствата, обяснява Лий. Въпреки че компанията в крайна сметка планира технологията да функционира в рамките на всяко мобилно устройство, то сега голяма част от смартфоните с Android не са способни да я поддържат.
Хардуерните промени, свързани със сензорите на Tango, също могат да забавят производствените партньори.
Това обаче може да се промени, ако технологията стане повсеместна. Други софтуерни компании - Microsoft Corp., Facebook Inc. и Snap Inc. - инвестират сериозни суми в разширената и виртуалната реалност. Apple не разкрива никакви планове за разширената реалност, но главният изпълнителен директор Тим Кук няколко пъти публично похвали технологията. Малко вероятно е Apple да позволи Tango на Google да работи на нейните iPhone-и.
Гигантът в електронната търговия Amazon.com Inc. със сигурност мисли за разработки в сферата на виртуалната реалност, казва анализаторът от IDC Чът.
Всички тези компании обаче трябва да се борят с двойното предизвикателство - овладяване на необходимите технологии и, по-важно - намирането на реален пазар.
"Хардуерът няма да е лесен", казва Чът. „Това, което работи в затворена среда, в (Силициевата) долината, не е задължително да работи в реалния свят".
преди 7 години Като чуя това за "разширената реалност" и не знам защо си мисля, че се опитват максимално да доближат нормалните до шизофрениците :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар