Американският онлайн търговец на дребно Amazon.com Inc. изпраща най-успешния си Коледен сезон досега, успявайки да достави над 1 млрд. пратки през двете си услуги - Prime и Fulfillment By Amazon, която осигурява съхранение, опаковане и доставка от страна на независими търговци, които продават продукти на компанията. Освен това концернът е отчел рекордни заявки за своя собствен дигитален асистент Alexa, вграден в Echo.
Продажбите на високоговорителите Echo, базирани на софтуера за гласово разпознаване Alexa, са били девет пъти по-високи от тези през празничния сезон на 2015 г., пояснява Amazon в изявление от вторник. Базираната в Сиатъл компания разпродаде своите гласово активирани високоговорители Echo, подчертавайки за пореден път затрудненията си за правилно прогнозиране на търсенето по време на пазаруването за празниците, предава Bloomberg.
Да предвидиш потребителското търсене на даден продукт е трудно начинание. Търговците на дребно рискуват да загубят пари от презапасяване или пък заради липсващи стоки, което да разочарова купувачите. Недостигът на Echo показва, че гласово активираните асистенти са все по-търсени от купувачите. Потребителите могат да използват гласовите команди от джаджите, за да поръчат пица, да проверят домашните си задачи, да поръчат музика и много други неща.
„Echo и Echo Dot са най-продаваните продукти в Amazon за тази година, а ние сме развълнувани, че милиони нови клиенти ще имат своята Alexa," казва Джеф Уайлк, главен изпълнителен директор за потребителския бизнес.
Над 70 на сто от потребителите на Amazon са пазарували през празничните дни, използвайки мобилно устройство, пояснява още компанията.
Книжата на Amazon нараснаха в средата на сесията с 1,3 на сто до 770,71 долара за брой. Акциите отчитат ръст от 13 на сто от началото на годината.