По време на най-силния търговски ден за годината в САЩ - т. нар. „Черен петък“, потребителите в страната са купили с помощта на мобилни устройства стоки и услуги на стойност 1,2 млрд. долара, показват цитирани от Recode данни на Adobe Systems Inc.
"Черният петък", както е известен петъкът след Деня на благодарността, по традиция дава началото на сезона на празничното пазаруване в САЩ. Той е бил денят, когато търговците са минавали на печалба т.е. минавали от "червено" на "черно".
Тазгодишният „Черен петък“ маркира нов рекорд, защото досега не е минавана сумата от 1 млрд. долара за мобилни продажби.
Приходите от онлайн търговията като цяло са за 3,34 млрд. долара. Мобилният дял от 1,2 млрд. долара представлява и повишение от 33% спрямо празника през миналата година.
С мобилни устройства потребителите са купували най-често iPad на Apple, 4K телевизори на Samsung и комплекти на Lego. Американските потребители пазаруват все по-често с мобилни устройства, преди всичко благодарение на по-големите екрани на смартфоните и на опростени системи за разплащане, като Apple Pay и Stripe.
Скокът в онлайн пазаруването взема за жертви продажбите в традиционните магазини, посещенията в които спадат с общо 1% през двата почивни дни спрямо година по-рано, показват данни на ShopperTrak, доставчик на данни за търговията на дребно, в отделен доклад.
В Китай делът на мобилното пазаруване е още по-висок. По данни на Alibaba цели 80% от продажбите са през мобилни устройства.
И системата за онлайн разплащания Paypal отчита подобен успех на мобилните продажби. По нейни данни около 33% от трансакциите през услугата през двата почивни дни около Деня на благодарността са осъществени чрез мобилни устройства, предава Venturebeat. Тези предложения са привлекли онези потребители, които не са искали да чакат отварянето и блъсканицата във физическите магазини.
Днес в САЩ пък се провежда т. нар. „Кибер понеделник“, който е концентиран около онлайн пазаруването. Paypal ще предостави отделна статистика и за него.