IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Моловете се опариха от Черния петък

В краткосрочен план подобни практики работят добре, но в дългосрочен не толкова, твърди д-р Александър Христов

10:48 | 28.11.16 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg &nbsp;TV Bulgaria&nbsp;</em></p>

Снимка: Bloomberg  TV Bulgaria 

Черният петък датира от съвсем скоро в България, през миналата година тази практика беше най-разпространена, като имаше няколко Черни петъка в няколко мола. През тази година това беше първият Черен петък в търговските центрове, което означава, че те са се опарили от тази практика.

В цял свят тя работи в посока увеличение на оборота и намаляване на печалбите. В краткосрочен план подобни практики работят добре, но в дългосрочен не толкова. Това каза д-р Александър Христов, ПР специалист и преподавател в УНСС и Нов български университет, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването Invest/Or по темата заползите и рисковете за компании и клиенти около Черния петък.

Търговските центрове трябва да убедят магазините в тях да се включат в Черния петък, като много от брандовете, особено най-големите, не го правят по стратегически причини. Това е и причината Черният петък да работи при фирмените магазини, а не толкова при търговските центрове. Онлайн магазините пък печелят, като се опитват да привлекат сегмент от потребители, които по принцип не пазаруват онлайн. В България потребителите, които пазаруват онлайн, са по-малко, а Черният петък е привлекателна възможност да го направят.

Всяка промоция влияе негативно върху имиджа, но при Черния петък парадоксално може да се каже, че наблюдаваме обратното и дори има ПР ефект, каза д-р Христов.

Няма как да отречем и раздутите и нереални промоции, при които компаниите предварително повишават изкуствено цените, след което промоциите изглеждат по-привлекателни. Всичко това е възможно, защото хората нямат време да следят постоянно за флуктуации на цените. Има органи, които следят за подобни неетични практики, но те работят при сезиране, а не при самосезиране. Решението на този проблем е повече информирани потребители и реакция, когато забележим нещо подобно, каза експертът.

Вижте повече във видеото от втората част на предаването. 

Изминали издания на Invest/Or гледайте тук

Следете Invest/Or и във Facebook

Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Седмичното обзорно пазарно предаване „Invest/Or” се излъчва всяка неделя от 20 часа по Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:02 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 10 rate down comment 0
ratten
преди 8 години
опариха се купувачите, не моловете.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още