„Ловците“ на изгодни онлайн покупки в САЩ са похарчили над 1 млрд. долара до вечерта на Деня на благодарността, сочи Adobe Digital Index. Сумата е с почти 14% по-висока спрямо миналата година и отразява по-широката тенденция към отлив на потребители от физическите магазини, коментира Ройтерс.
В началото на първия празничен сезон след победата на Доналд Тръмп на изборите за президент на САЩ на 8 ноември, американските потребители са разхлабили кесиите си и са похарчили 1,15 млрд. долара за онлайн покупки между полунощ и пет часа следобед в четвъртък, казва Adobe.
Традиционно денят след празника на благодарността, или Черният петък, дава старт на празничния сезон за пазаруване в САЩ, като търговците на дребно предлагат огромни отстъпки и отбелязват сериозни печалби. Популярността на този ден обаче започва да избледнява предвид появата на онлайн пазаруването и евтините сделки през годината от търговци на дребно, включително интернет гигантът в сектор Amazon.com.
Американските магазини отварят още на Деня на благодарността, опитвайки се да засилят продажбите от физическите магазини, докато търговците на дребно предлагат интернет сделки седмици предварително, за да се справят със слабото търсене и конкуренцията.
„Отчитаме един от най-силните ни дни онлайн в историята“, каза пред репортери в четвъртък вечер Браян Корнел, главен изпълнителен директор на Target, която по принцип предлага големи отстъпки. Той добави, че онлайн продажбите са нараснали с двуцифрен темп, но не предостави допълнителна информация.
Празничният сезон през ноември и декември е жизненоважен за търговците на дребно, защото може да доведе до 40% от годишните продажби. Търговците на дребно се опитват да привлекат купувачи с огромни отстъпки, понякога до 85%.
National Retail Federation, чиито прогнози са били оптимистични в миналото, очаква продажбите по празници да се увеличат с 3,6% тази година до 655,8 млрд. долара.
„Онлайн отстъпките идват по-рано и са много по-големи от миналата година“, казва Тамара Гафни, основен анализатор в Adobe Digital Index.
Данните на Adobe са събирани от 21 млн. онлайн посещения в 4500 американски търговски сайтове от 1 ноември насам.
„Черният петък вече не е еднодневно събитие, то се превърна в няколкоседмично събитие“, каза Кирстофър Болдуин, главен изпълнителен директор в BJ's Wholesale Club, който оперира магазини на клуба на източния бряг и са конкуренти на клуба на Wal-Mart.
Трафикът в магазините из страната не е голям, сочат проверки на място на репортери на Ройтерс и представители на индустрията.
„Първоначалните доклади сочат, че [трафикът] е стабилен и не много силен в магазините из страната“, казва Крег Джонсън, председател на консултантската къща в търговията на дребно Customer Growth Partners. Компанията е разположил 18 човека из цялата страна, за да наблюдава трафика на потребители.