Американският феномен Black Friday (25 ноември) се разпространява по целия свят и става все по-популярен от година на година, заедно с така наречения „Кибер понеделник”, който според aмериканския модел е посветен на онлайн пазаруването.
Тенденцията е разликата между пазаруването в магазините и онлайн шопинга да става все по-малка и потребителите да имат възможност да се възползват от почивните дни, за да се посветят на пазаруването на желаните от тях стоки, независимо от това кой начин на пазаруване предпочитат. Тези дни, посветени на пазаруването, са добри показатели за капацитета на потребителите и готовността им да правят покупки с оглед предстоящите празници в края на годината.
Анализ на LUISAVIAROMA, Италианският луксозен онлайн ритейлър
Черният петък е един от най-важните периоди в годината за бизнеса на LUISAVIAROMA, италианският онлайн гигант, роден във Флоренция през 1930 г. който днес е на път да надхвърли оборот от 110 млн. евро (98% от които реализирани онлайн). В Европа намалението, което предлагат на клиентите си, е -30% от най-актуалната в момента луксозна колекция дрехи и аксесоари есен/зима.
Данните на LUISAVIAROMA от 2015 г. свидетелстват за много високи обеми на продажбите през цялата седмица, започваща от навечерието на Деня на благодарността, надминаващи 3 000 поръчки само в петъчния ден. През последната седмица на ноември над 25 000 артикула са били закупени, което е много над обичайните обеми на продажба.
Най-много продажби се реализират в САЩ, но влиянието на Черния Петък се усеща и в международен план с рекордни нива на продажби във Великобритания, Китай, Канада, Германия, Италия и други европейски държави. Целта на LUISAVIAROMA за 2016 г. е да надхвърли приходи от 7 млн. евро в седмицата на Black Friday.
Онлайн гигантът LUISAVIAROMA се подготвя да приключи 2016 г. с над 60 млн. уникални посетители на сайта си, което е с 30% повече от предходната година. От гледна точка на различните географски области 14% от продажбите са реализирани на територията на САЩ, следвани от Германия (11%), Великобритания (9%), Италия (8%) и Китай (7%).