Най-големият в света интернет търговец Amazon възнамерява в бъдеще да заложи по-силно на офлайн бизнеса. Базираният в Сиатъл гигант в сферата на онлайн търговията планира отварянето на по-малки обекти за хранителни стоки, пише в днешния си брой Wall Street Journal, позовавайки се на свои източници, запознати с плановете.
Освен това компанията се подготвя за изграждането на т. нар. Drive-In станции, където клиентите ще могат директно от колите си да поръчват и купуват хранителни доставки, като в McDrive. За тази цел Amazon е разработила и технология за разпознаване на регистрационни номера, с чиято помощ ще бъде съкратено времето на чакане. От компанията не коментират информацията.
Според статията вътрешнофирменото име на проекта е "Project Como" и първоначално ще бъде предложено само в САЩ и Лондон в рамките на пуснатото само там предложение Amazon Fresh. Става дума за струващата 15 долара месечно допълнителна екстра към абонамента Prime, който дава възможност за безплатни доставки и достъп до стрийминг. В САЩ този абонаментен план струва 99 долара на година.
С плановете си за навлизане в сектора на класическата търговия на дребно Amazon може да увеличи натиска над гигантите в сектора Walmart и Target, които вече изпитват затруднения заради набиращата скорост онлайн търговия. В САЩ Amazon вече отвори няколко свои книжарници.
За да се противопостави на този натиск, наскоро Walmart придоби своя онлайн конкурент Jet.com Inc. за около 3,3 млрд. долара.