Броят на потребителите на интернет в Китай вече надхвърля 700 млн., обяви правителственият Информационен интернет центът (CNNIC), цитиран от AFP.
Това представлява повече от половината интернет потребители в света. Новината се появява в момент, в който Пекин открито залага на мрежата, търсейки опции за съживяване на икономическия растеж на страната.
В края на юни потребителите на интернет в Китай са били 710 млн. Става дума за хора, които са влизали в мрежата поне веднъж през последните шест месеца. Данните показват ръст от 3,1% спрямо края на декември миналата година, освен това разкриват, че всеки втори потребител на интернет се намира в азиатската държава.
Същевременно интернет цензурата в Китай остава голяма. Достъпът до социалните мрежи Facebook, Twitter и Instagram, както и до Google и Gmail, остава забранен. Същото важи и за част от западните медии. Онлайн съдържанието на китайските медии и на форумите са обект на големи ограничения.
От друга страна Пекин залага на интернет, на иновативните стартиращи компании и на бума на онлайн търговията, за да насърчи икономическия растеж на страната, тъй като неговите традиционни двигатели (износ, тежка промишленост и производство) изпитват затруднения. В тази връзка правителството създаде амбициозен план, наречен „интернет плюс“, който има за цел да насърчи използването на мрежата и новите технологии, за да може промишленият сектор да се модернизира.
CNNIC твърди, че около 92,5% от китайските интернет потребители сърфират през мобилните си телефони.
Статистиката обаче показва, че броят на интернет потребителите в селските райони остава много малък – едва една трета от общия брой. Експертите смятат, че причината за това е, че жителите на тези райони нямат достатъчно компютърни умения или просто не проявяват интерес.
Част от технологичните компании в Китай, като инвестиционния холдинг Tencent и гиганта в електронната търговия Alibaba, се наложиха през последните години в списъка на мастодонтите в мрежата с капитализация от милиарди долари.
Това се дължи на бума на онлайн продажбите, които през 2015 г. са се увеличили с 33% до 522 млрд. евро, или близо 13% от всички продажби на дребно в страната за цялата година.
През миналата година 413 млн. интернет потребители в страната са извършили онлайн покупки, допълва информационният център.
(БТА)


Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините
10% от българите се отказват да купуват коледни подаръци
Част от центъра на София остава без вода в сряда
Манолова: След оставката следващата стъпка са честни избори