След две години на строеж първата огромна фабрика за батерии на Tesla е готова на едва 14%. Въпреки това обаче основателят на компанията и милиардер Илон Мъск заговори за поне една „Gigafactory“ на всеки континент.
„Искаме да имаме такива фабрики в Европа, Китай и други части на света“, заяви Мъск в края на миналата седмица, цитиран от Ройтерс. По думите му в тези заводи ще се произвеждат и коли. „От едната страна ще влиза суров материал, а от другата ще излизат готови коли“, поясни образно мениджърът.
По думите му тази интеграция е нужна, за да може автомобилите да станат по-достъпни, отколкото са днес с разделението на дейността между много доставчици, когато „всяка молекула пътува по целия свят", каза Мъск. Фабриките на Tesla са замислени като "машини, които произвеждат машини".
„Цялата схема ще има смисъл само ако имаме поне по един завод на всеки континент", каза още главният изпълнителен директор на Tesla. В противен случай, по думите му, изключително много се увеличават разходите за логистика.
Т. нар. „Gigafactory" е един от стълбовете на плановете за растеж на Tesla. Благодарение на тях се очаква производството да се увеличи от около 50 хил. коли през миналата година до 500 хил. превозни средства през 2018 г. Компанията продава и уреди за съхранение на енергия за дома, които също са важни за електрическата мобилност, поясни Мъск.
„В готовата сграда могат да се поберат 100 самолета от типа Boeing 747 или 50 млрд. хамстера“, пошегува се Мъск в обичайния си стил.
След завършването си фабриката ще се задвижва напълно от енергия от възобновяеми източници – вятърна, слънчева и термална.
В момента Tesla е под силен натиск заради продължаващите финансови загуби и смъртен случай с неин автономен автомобил. Мъск потвърди, че целта пред компанията продължава да е разработването на достъпен автономен електрически автомобил, който „ще се движи десет пъти по-безопасно, отколкото ако го кара човек“ и „ще може да хваща покемони вместо водачите“.