Над 100 млн. са месечно активните потребители на Spotify, тоест тези, които са използвали услугата за слушане на музика поне веднъж за последния месец. Това представлява сериозен ръст от 75-те милиона потребители, които шведската компания обяви преди малко повече от година. Новините обаче не са особено добри, при положение че абонираните за платената услуга Spotify Premium са само 30 милиона.
Новите данни бяха предоставени от компанията за британския всекидневник The Telegraph.
Spotify разполага с голяма база потребители, но само около една трета от тях плащат за услугите. Така се оказва, че повечето от тези 100 милиона абоната разчитат на безплатната версия на услугата, която включва визуални реклами и спонсорирани аудио съобщения, но в замяна дава свободен достъп до всеобхватния музикален каталог.
За сравнение - вицепрезидентът на Apple по услугите Еди Кю заяви по време на конференцията WWDC 2016 през миналата седмица, че музикалната услуга Apple Music има 15 млн. плащащи абоната, като това се случи две седмици преди услугата да навърши една година. През април Apple Music имаше 13 млн. потребители, а през февруари – 11 млн, което значи, че тя расте с по около 2 млн. абоната на всеки два месеца, припомня Bloomberg.
Основаната през 2006 г. Spotify, която разшири услугите си в Европа през 2008 г. и в САЩ през 2011 г., остава най-голямата и популярна подобна услуга в света. Но Apple Music бързо наваксва. И двете услуги струват по 9,99 долара за месец за индивидуални клиенти и 14,99 долара за семейства, като само Spotify предлага безплатна версия, издържаща се от реклами.
Но шведската услуга все още не е излязла на печалба, като за 2015-а загубата ѝ възлиза на 184,5 милиона евро, а за 2014 г. - 165,1 милиона евро. В момента тя инвестира в разрастване към нови пазари, а конкуренцията се засилва.
Spotify плаща около 80% от приходите си на музикантите, чието творчество предлага. Тя се сблъсква с конкуренция на повече фронтове. Не става дума само за Apple, а за играчи като Pandora Media и по-нови имена като германския стартъп SoundCloud и стрийминг услугата Tidal на американския продуцент и рапър Джей-Зи.
Междувременно Spotify надмина Skype като най-лукративният европейски стартъп, като в момента оценката му възлиза на около 8,5 млрд. долара.