Американският онлайн концерн Amazon.com Inc. планира да инвестира 3 млрд. долара в Индия, залагайки на това, че страната ще се превърне във важен пазар за онлайн търговия, който да насърчи ръста на продажбите му, съобщава MarketWatch.
Изпълнителният директор Джеф Безос обяви плановете на компанията по време на среща с бизнес лидери и индийския премиер Наренда Моди във Вашингтон. „Amazon вижда голям потенциал на индийския пазар“, заяви Безос, като допълни, че компанията вече е създала 45 000 работни места в южноазиатската страна.
Така онлайн търговецът на дребно увеличава общия размер на инвестициите си в Индия до 5 млрд. долара, след като през 2014 г. обяви, че ще вложи 2 млрд. долара в бизнес в страната.
Говорител на търговския гигант отказа да предостави детайли за това как ще се разпределят новите средства и за какъв период. Amazon оперира на индийския пазар по индийските правила, продавайки само стоки, предлагани през уебсайта от трети страни.
Amazon се насочи към Индия като сериозен източник за международния си растеж, след като се оттегли от Китай поради ожесточената конкуренция от страна на гиганта в електронната търговия Alibaba Group Holding Ltd. В допълнение към търсенето на нови клиенти Amazon търси в Индия и нови стоки, които да продава на глобално ниво.
Amazon, която получава най-голямата част от международната си приходи от Великобритания, Япония и Германия, не генерира високи продажби в Индия. Приходите на групата в статията "Други международни пазари”, включително Индия, са достигнали 7,4 милиарда долара през 2015 г., или 6,9% от общите приходи.
Amazon, която дебютира в Индия през 2013 г., инвестира значителна сума, за да оспори лидерството на местните компании за електронна търговия Flipkart и Snapdeal. Безос заяви по време на пресконференция през миналата седмица, че Amazon ще отвори повече центрове за дистрибуция и ще насърчи доставките на близки разстояния.
Той подчерта постиженията в Индия и в годишното си писмо до акционерите. Тези постижения според него включват идеята за пускането на услугата Seller Flex. Тя позволява на търговците да имат гъвкавостта да съхраняват стоки и да ги транпортират сами до клиентите, вместо целият този процес да минава през Amazon. По този начин компанията може бързо да разшири възможностите си за доставки. Подразделението на Amazon за облачни услуги също така разработва нова инфраструктура в Индия.
“Ние вече създадохме над 45 000 работни места в Индия и продължаваме да виждаме огромен потенциал в индийската икономика", казва Безос според цитирано прессъобщение.
Amazon има дългосрочна визия за това как да се превърне в основен посредник, свързващ фабриките в Индия и Китай с клиентите в САЩ и Европа. Компманията разширява своята услуга Fulfillment By Amazon, която осигурява съхранение, опаковане и доставка от страна на независими търговци, които продават продукти на концерна, като я превръща в глобална логистична услуга, предава Bloomberg.
Онлайн пазаруването се радва на бум в Индия, където милиони потребители отскоро имат достъп до интернет, благодарение на евтините смартфони. За Amazon в момента това е страната, която допринася най-много по отношение на новите потребители извън САЩ.
Но подобно на местните си конкуренти Flipkart и Snapdeal, Amazon се бори с доставките в градовете, където пътните знаци не разположени правилно, а задръстванията са нещо чести. В отговор на всичко това фирмите си създават логистични мрежи и използват мотоциклети вместо камиони.
Използването на интернет в Индия е във възход в момента, а уеб пазаруването е напът да генерира 25 на сто от общия обем от търговията на дребно до 2020 г., след като броят на онлайн купувачите ще мине 175 милиона до тогава, показва доклад на Google Inc. и AT Kearney Inc.
Още технологични новини вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria: