Най-голямата верига за продажби на дребно в света - американската Wal-Mart Stores Inc. ще тества услуга за доставка на хранителни стоки с Uber Technologies Inc. и Lyft Inc. Това е част от нарастващите усилия на компанията да се конкурира със сайта за онлайн търговия Amazon.com Inc., пише Wall Street Journal.
Очаква се главният изпълнителен директор Дъг МакМилън да обсъди пилотния проект със съперничещите си услуги за споделено пътуване в рамките на годишната среща на акционерите на Wal-Mart в петък. Услугата за доставка на хранителни стоки ще бъде пусната по-късно този месец в Денвър и Финикс, заяви говорител на веригата.
Доставките до дома на клиента на малки разстояния се оказаха доста оспорвано бизнес поле. Десетки стартиращи компании, включително Instacart Inc. и DoorDash Inc., американската пощенска служба, Uber и Amazon се борят за договори с търговците на дребно, ресторанти и магазини за хранителни стоки, за да докарат стоките до домовете на хората.
Wal-Mart започна тестване на подобна услуга във веригата си Sam’s Club в Маями с помощта на Deliv Inc., стартираща компания, който обработва доставки за един ден, с клиенти като Kohl’s Corp., Macy’s Inc. и други търговци на дребно.
В рамките на пилотната програма с Uber и Lyft купувачите може да направят поръчки за закупуване на стоки онлайн, а след това служителите на Wal-Mart ще изберат стоката и ще я опаковат. След това Wal-Mart ще поръча шофьор на Uber или Lyft, който да вземе поръчката и да я достави на мястото на клиента. Доставката ще струва между 7 до 10 долара, а клиентите ще плащат на Wal-Mart, не на самите водачи.
Wal-Mart отказа да коментира защо работи с конкурентни фирми за доставки по време на теста. „Ще започнем с малко неща и ще се оставим нашите клиенти да ни водят, но изпитването на нови неща, като доставки на близко разстояние, ще ни позволят по-добре да оценяваме различните начини, по които най-добре можем да обслужваме нашите клиенти", казва Майкъл Бендер, главен оперативен директор на поделението за електронна търговия Walmart Global eCommerce.
Базираната в Бентънвил компания похарчи 2 милиарда долара за последните две години за стимулиране на продажбите чрез електронна търговия и догонване на Amazon, която разширява своята собствена услуга за доставки на хранителни стоки AmazonFresh.
al-Mart се фокусира върху добавянето на възможност за онлайн поръчка и след това взимане на продуктите на място от магазините, а мениджърите смятат, че нейните 4600 американски обекта са предимство пред чистите онлайн търговци на дребно.
Но последните усилия на Wal-Mart показват, че компанията възнамерява да се конкурира с Amazon в сферата на бързите доставки до жилищата на хората. Тя започна да работи с редица малки регионални доставчици, за да направи доставките по-ефективни и тества програма за членство, която позволява двудневна доставка по подобие на популярната програма на Amazon – Amazon Prime.