Реклама във Facebook, имейл маркетинг, оптимизация за търсачки (SEO) и ползване на част от новите и вече популярни социални мрежи - това са най-ефективните канали за уеб трафик, на които трябва да залага всяка маркетинг стратегия, твърдят експерти, участвали в конференцията „Online Advertising: Конференция за интернет реклама и SEO”.
Като цяло Twitter все още е много подценяван в България, както и Instagram, който е подходящ за някои типове бизнеси, твърди изпълнителният директор на компанията за SEO услуги Cloxy Васил Тошков.
Според Парис Чайлдрес, мениджър бизнес развитие на Google за страната, мобилните приложения са най-пренебрегнати като част от дигиталния маркетинг у нас.
От своя страна изпълнителният директор на платформата за създаване на онлайн магазини GombaShop Георги Костов смята, че българският пазар е доста развит, но корпоративният и финансовият сектор все още не припознават напълно дигиталните канали като ефективни. Вместо това инвестират много повече в телевизия и BTL активности.
Имейл маркетингът също се нарежда сред подценените възможности за достигане до клиентите. Това смятат Борил Богоев, маркетинг директор на Koktetna.com и Bfashion.com, и собственикът на Inbound.bg Димитър Димитров. Според първия имейл маркетингът до известна степен има лоша слава, а вторият посочва, че това се дължи на мнението, че става дума преди всичко за спам.
По думите на генералния мениджър на Interactive-share.com Мартин Попов имейл маркетингът продължава да е много подценяван в България, докато в чужбина компаниите харчат милиарди за него.
„Това, може би, е едно от най-подценяваните неща. Другото е платената реклама при големите бизнеси обаче. Говорим за наистина големи, наложени имена. Има такива, ще Ви дам пример, познати марки в България правят “Черен петък” и си спират сайтовете. Общо взето, хем имаме сайт и искаме да продаваме, но на “Черен петък” ще го спрем. Като цяло, тук пазарът има още много да се развива на фона дори на Румъния, която е на само около 300 км", коментира и Димитър Димитров, собственик на Inbound.bg.
Оказва се, че има и други елементи от дигиталния маркетинг, които не са достатъчно ползвани в България. Изпълнителният директор на компанията за SEO услуги Cloxy е категоричен, че именно оптимизацията остава на заден план, както и всичко свързано с Google.
От своя страна управляващият съдружник в Xplora.bg Георги Малчев вижда изключителни позитиви от Google Analytics, като инструмент за сравняване с други сайтове, включително такива в чужбина. Той твърди, че българските сайтове често изостават в имейл маркетинга, но и в частта, свързана с онлайн търсенето от гледна точка на достатъчно трафик, идващ от търсачките.