Lyft се съгласи да плати 27 млн. долара за извънсъдебно уреждане на съдебен спор по групов иск, предявен от калифорнийски шофьори, които твърдят, че следва да се считат за служители, а не за независими изпълнители, след като американски съдия отхвърли предишната сделка за 12,25 млн. долара като твърде ниска, предава Ройтерс.
Lyft и по-големият му конкурент Uber се опитват да разрешат заведени от водачи дела, които твърдят, че следва да бъдат класифицирани като служители и следователно да имат право на възстановяване на разходите, включително за бензин или дизел и за поддръжка на превозното средство. В момента те плащат тези разходи сами.
Евентуална констатация, че тези работници са служители, би могла да повлияе на финансовите резултати и на оценките на технологичните компании от т. нар. „споделена икономика“.
По-рано американският съдия Винс Кабрия бе заявил, че сумата, която компанията предлага, е твърде ниска, защото може да представлява само 9 процента от потенциалната стойност на претенциите за възстановяване на водачите.
При новата сделка адвокатите на шофьорите са изчислили, че на шофьори на Lyft може да им бъдат възстановени 156 милиона долара, ако те бъдат класифицирани като служители. Сумата от 27 млн. долара представлява около 17% от тази обща сума, което според Кабрия е минималното целево ниво.
Uber се съгласи да разреши извънсъдебно подобен иск в Калифорния и Масачузетс. Потенциалните щети в този случай може да са за 852 млн. долара - повече от печалбата в размер на 732 млн. долара, която компанията е генерирала в тези два щата според документите до съда. Uber предложи компенсация от около 100 млн. долара, около 12 на сто от потенциалната стойност на претенциите. Очаква се американски съдия да се изкаже по темата през юни.