Последните данни на Евростат показват, че през 2015 г. българските предприятия, които имат свой собствен уебсайт, са едва 48% при средно ниво за ЕС от 75%, коментира Инфограф.
Делът на фирмите със свой собствен уебсайт е индикатор, който има важно значение за степента на навлизане на съвременните технологии в една икономика. Колкото по-висок е този дял, толкова по-добри предпоставки се създават за развитието на електронната търговия. Тя от своя страна намалява разходите на фирмите и съответно – крайните цени за потребителите.
От първата графика се вижда, че най-голямо е изоставането по отношение на малките предприятия. Едва 44% от българските фирми с по-малко от 50 служители имат уебсайт при 72% за ЕС. Тази разлика постепенно намалява с увеличаването на големината на предприятието, като при големите предприятия (тези с над 250 служителя) разликата е едва 10 процентни пункта – 84% за България и 94% за ЕС. Значителна част от тези предприятия обаче са собственост на чуждестранни инвеститори.
Макар на фона на много други индикатори изоставането у нас да не е много голямо спрямо средните нива за ЕС, степента на „застигане” от страна на българските фирми остава незадоволителна. За целия период 2010-2015 г. делът на предприятия със собствен уебсайт в ЕС се увеличава от 67 на 75%, а този у нас – от 37 на 48%. Така разликата спада от 30 на 27 процентни пункта, но остава значителна, а всяко второ българско предприятие продължава да няма уебсайт и през 2015 г.
В периода 2010-2015 г. пазликата между малките предприятия у нас и в ЕС се стопява с едва 2 процентни пункта (от 30 на 28 процентни пункта). За същия период разликата между средните предприятия у нас и в ЕС се стопява със 7 процентни пункта (от 29 на 22 процентни пункта), както и разликата между големите предприятия у нас и в ЕС се стопява (от 17 на 10 процентни пункта).
Тъй като българската икономика е съставена предимно от малки и средни предприятия, за да видим по-бързо настигане за средните за ЕС нива е необходимо именно този тип фирми да увеличат присъствието си в интернет.
В същото време трябва да споменем, че българските предприятия, които все пак са активни в интернет, се представят по-добре от очакваното по отношение на функционалността на техните сайтове. Около 43% от предприятията, които имат свой собствен уебсайт, предлагат каталози или ценови листи при средно 55% за ЕС.
Още графики можете да разгледате тук
преди 8 години За баничарниците по спирките сигурно си прав, но все пак смисълът на подобни статистики е да покаже къде сме спрямо другите европейски държави, а тук определено изоставаме и ще ни се наложи да обясняваме доста негативни данни с високата консумация на тестени закуски.Фирмен сайт не се прави от днес за утре, нужни са години работа за популяризирането му и ако имаш някакви амбиции да развиваш бизнеса си - дори в момента да си само дребен предприемач с един работник - трябва да започнеш да действаш и в това направление. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Прави впечатление, че статистиката не отчита разлика между малки и микро предприятия, а си е балкан разликата!Ако имаш над 10 заети е нормално да имаш сайт. В същото време, ако си направил фирма, за да наемеш имот на спирка за баничарница, само сайт ти липсва, че да ти върви електронната търговия...Да не говорим че за микро фирми, сайт или фейсбук страница често намаляват печалбите, повишавайки риска, като единствено дават нежелана информация на конкурентите, без да води до нови клиенти. ;)Та така, с Иновейшън Нейшън и проучвания с общ знаменател. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Прави впечатление, че статистиката не отчита разлика между малки и микро предприятия, а си е балкан разликата!Ако имаш над 10 заети е нормално да имаш сайт. В същото време, ако си направил фирма, за да наемеш имот на спирка за баничарница, само сайт ти липсва, че да ти върви електронната търговия...Да не говорим че за микро фирми, сайт или фейсбук страница често намаляват печалбите, повишавайки риска, като единствено дават нежелана информация на конкурентите, без да води до нови клиенти. ;)Та така, с Иновейшън Нейшън и проучвания с общ знаменател. отговор Сигнализирай за неуместен коментар