IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Създателят на Mozilla създава браузър, блокиращ всички реклами

Брендън Ейк има свое виждане за "разчистването" на онлайн рекламите

17:59 | 21.01.16 г. 1
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

Брендън Ейк се завръща. Той е създателят на JavaScript и един от основателите на Mozilla, организацията, която стои зад браузъра Firefox, така че определено знае доста за мрежата, пише Business Insider.

Той създава нов стартъп, наречен Brave, който има за цел “да поправи” един проблем на съвременния интернет - рекламите. Според него непрекъснатото проследяване на потребителите чрез бисквитки и други тракери, свалянето на пръстови отпечатъци и всичко останало в сферата кара потребителите все повече да се насочват към софтуер за блокиране на реклами, за да ги отстранят напълно.

Решението на Ейк - нов интернет браузър, който блокира рекламите по подразбиране, а след това ги заменя с нови. Браузърът ще разполага със софтуер за блокиране на софтуер, посочва Ейк в интервю за Business Insider, а основните му преимущества ще бъдат скоростта и опазването на данните.

“Трябва да разчистим”, коментира Ейк. “Само по този начин можем да изградим един по-добър рекламен модел, както за рекламодателите, така и за потребителите”.

По-интересното на Brave е, че всъщност ще поставя сам реклами. Браузърът ще засича къде трябва да отиват те и ще ги разполага. Ейк твърди, че по този начин ще могат да се предоставят по-добри оферти на рекламодателите от тези, които съществуват в момента, чрез премахването на хората от средното звено, които се занимават с технологичната част на рекламите.

Издателите ще получават по 55% от приходите, а 15% ще отиват при Brave. 15% пък ще са за партньора, който доставя рекламите. По-интересното е, че 10-15% ще отиват директно при потребителя.

“Няма да е нещо огромно”, коментира предприемачът, но ще позволи на потребителите автоматично да правят микроплащания към рекламодателите, които харесват. Brave след това ще блокира всички реклами на сайтовете, за които те са избрали да платят.

До момента проектът е събрал финансиране в размер на 2,5 млн. долара, макар че продължава да търси още. По думите на Ейк са му необходими над 7 млн. долара, за да покаже на потребителите, че “системата работи”.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:25 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Финанси виж още