Германският музикален портал SoundCloud подобри своята стартова позиция на бързо развиващия се стрийминг бизнес.
След дълги преговори компанията със седалище в Берлин ще сключи споразумение за лиценз с лейбъла Universal Music на Vivendi. Благодарение на най-голямата музикална група в света младата високотехнологична компания ще разполага с каталога на два от трите основни лейбъла, предава DPA. До този момент само Warner Music бе единствената голяма звукозаписна компания, която е сключила лицензионно споразумение с услугата, и от есента на 2014 г. бе един от т.нар. „премиум партньори“ на SoundCloud. Warner придоби и малък дял от компанията.
По този начин SoundCloud ще може да разшири предлагането си с милиони популярни хитове.
Към днешна дата платформата е фокусирана върху ремикси и песни, чиито права не са собственост на големите звукозаписни компании.
SoundCloud посочи същевременно, че има около 175 милиона потребители. Компанията се счита за перлата на берлинската стартъп сцена. За нея имаше сериозни спекулации за първично публично предлагане, но важните за тази цел преговори с музикалната индустрия постоянно се проваляха.
Основните лейбъли – Universal Music Group, Sony Music Entertainment и Warner Music, използват платформата, за да промотират своите записи и нови таланти, но са разочаровани от последните опити на SoundCloud за генериране на печалба от съдържанието на сайта.
През декември берлинската компания обяви, че е подписала лицензионно споразумение с PRS for Music, компания, която е носител на авторски права и която през август заведе дело срещу музикалната онлайн услуга. PRS управлява музикалните права на множество изпълнители - над 111 хил. във Великобритания, като сред тях се нареждат Адел и Рей Дейвис.
Очаква се SoundCloud да пусне премиум стрийминг услуга през 2016 г., която ще изисква плащането на месечен абонамент, подобно на Apple Music и Spotify.