По време на този празничен сезон децата ви могат да ви поднесат неочакван списък с желани подаръци, вдъхновени от клиповете на други деца в YouTube, показващи разопаковането на кутии с конструктори Lego, отварянето на играчки и комплекти на Barbie.
Видеата, показващи разопаковане, събират стотици милиони разглеждания от младата аудитория, както и от възрастни, като често в празничните пакети се крие изненада, като яйце Kinder. Освен това такива клипове печелят по-големи рекламни приходи на създателите си, които препоръчват различни продукти на производителите на играчки като Mattel и Hasbro, пише Bloomberg.
Миналата седмица три от десетте най-разглеждани канала в YouTube бяха именно с клипове за разопаковане на подаръци. RyanToysReview, Baby Big Mouth и Family FunPack заедно са събрали близо 250 млн. гледания. Те се нареждат малко след каналите на Джъстин Бийбър и Адел, но пред този на The Ellen Show, BuzzFeed и Тейлър Суифт.
Тъй като един канал печели по 1 до 2 долара на хиляда гледания, според Tubefilter, 100 млн. гледания могат до означават генерирането на над 200 хил. долара месечно.
"Каналите с клипове как деца разопаковат подаръци са по-популярни дори от тези на международните YouTube звезди“, твърди Джош Коен, съосновател на Tubefilter, която следи индустрията с онлайн видеа. „Ако събирате стотици милиони гледания месечно, изкарвате приличен доход“.
В YouTube има истинска експлозия от детско съдържание през последните години, а таблетите и смартфоните се превърнаха в най-предпочитаните екрани за достъп до съдържание, твърди Miner and Co. Studio. През февруари YouTube разкри приложението си Kids, което е свалено над 10 млн. пъти и вече се разраства във Великобритания и Ирландия, въпреки че е критикувано за брандирано съдържание и реклами на бързи закуски.
Някои от разопаковащите трупат богатство. Според компанията за онлайн анализи OpenSlate, най-голяма печалба от YouTube за 2014 г. е генерирал канал за разопаковане – DisneyCollector BR, който има 380 млн. месечни гледания и е взел 4,8 млн. долара миналата година. Това надминава гледанията на клипа на Тейлър Суифт към песента „Blank Space”, който спечели 4,1 млн. долара.
„Много родители не разбират всички вреди и рискове за децата, които биват снимани и качвани в YouTube и социалните мрежи“, твърди Джон Оутс, професор в Open University.
Според него са необходими повече дискусии с родители и запознаването им с въпросните рискове.