IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Yahoo, или когато трафикът има значение

Само преди 15-20 години интернет гигантът можеше да диктува по-високо ценообразуване заради мащаба и съдържанието

10:55 | 07.12.15 г.
<p>
	<em>Снимка: pixabay.com</em></p>

Снимка: pixabay.com

Стотици милиони потребители посещават сайтовете на Yahoo всеки месец. Но докато бордът на компанията обмисля продажба на основния бизнес, един голям въпрос пред евентуалните купувачи е колко ценен е всъщност този трафик, коментира Wall Street Journal.

Преди 15-20 години Yahoo можеше да постига по-високо ценообразуване. Това се дължеше на неговия мащаб, комбиниран със съдържание с по-добро качество в сравнение с повечето интернет играчи и уникална способност да таргетира реклама към относително добре позната публика.

Днес цените за реклама в Yahoo спадат. Затова докато все още значителният мащаб на компанията остава налице, той е смекчен от необходимостта купувачът или да управлява, или да обърне този спад.

Интернет могъществото на Yahoo падна жертва на две основни сили: едната бе възходът на Facebook, който през последните години започна да надминава Yahoo от гледна точка на обхвата, таргетирането и потенциалната честота на рекламите. Тези неща направиха Yahoo и други портали като AOL и MSN на Microsoft уникални, отбелязва Браян Уийзър, анализатор в Pivotal Research. Facebook обаче се оказа и по-евтин, което допълнително подкопа силата на ценообразуване на Yahoo.

В резултат сайтовете на Yahoo имат 618 млн. уникални посетители в десктоп версията си в цял свят през октомври спрямо 863 милиона за Facebook, сочат данни на comScore.

А доминиращата роля на Facebook сред мобилните приложения подчертава слабостта на Yahoo. Социалната мрежа отчита приходи от 3,4 млрд. долара от мобилната си версия през третото тримесечие спрямо 271 млн. долара за Yahoo. Общите приходи на Facebook са 4 пъти и половина по-големи от тези на Yahoo.

По същото време програмният обмен на реклами, който позволява на брандовете да купуват аудитория в цялото интернет пространство, стана по-популярен.

В резултат на обмена мащабът на Yahoo се оказа по-малко уникален. Обменът бе и по-ефективен, което допълнително притисна Yahoo. Годишните приходи достигнаха върхови стойности през 2008 г. до 7,2 млрд. долара. До 2014 г. те се понижиха с 36% до 4,6 млрд. долара.

В резултат на това евентуален купувач на компанията може да избере възможността да управлява спада на Yahoo, като съкращава разходите, например с освобождаване на хилядите технологични служители.

Повечето анализатори от Wall Street смятат, че стойността на компанията в момента е между 3 и половина и пет пъти над оценката за печалба през 2016 г. преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията. Това означава, че цената на основната дейност на Yahoo е около 4,4 млрд. долара.

Въпросът е обаче дали ще се стигне до продажба. На срещата си миналата седмица управителният съвет получи презентация от Starboard Value, голям инвеститор в Yahoo, който поиска от борда да преустанови планираната продажба на 15-процентов дял от гиганта в електронната търговия Alibaba и да продаде активи, припомня USA Today.

По-вероятно е обаче Yahoo да направи известно преструктуриране и съкращаване на работни места, да продължи с продажбата на дела си в Alibaba и впоследствие да се освободи и от дела си в Yahoo Japan, преди да продаде основната си дейност, коментира запознат източник.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:30 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още